Vertrek en aankomst in app.Frankrijk

• Gea

Mijn zoon zit nu met vrienden in La Joue du Loupe in Frankrijk. Dit miniski-weekend is bij Husk geboekt.

Ze zijn vrijdagavond vertrokken uit Nederland en zijn zaterdagochtend al vroeg aangekomen in Frankrijk. Nu mochten ze pas na 16.30 uur hun appartement in.

Maandagavond vertrekken ze weer en moeten 's morgens voor 9 uur hun appartement al weer uit.

Nu heb ik een vraagje: zijn dit normale tijden in Frankrijk? Dit heb ik in Oostenrijk zo nog niet meegemaakt.

• Hakke

Ja, soms kun je al eerder het appartement in maar dat is afhankelijk of het al schoon is…..en aangezien het afgelopen weekend het einde was van een topweek zal het appartement zeker verhuurd zijn geweest. Mogelijk kan hij er langer in blijven als het maandag niet verhuurd is…….Mogelijk zijn de tijden in Oostenrijk een uurtje eerder en later maar zulke grote verschillen zullen er niet zijn als het verhuurd was en weer verhuurd wordt. In Frankrijk zijn ze over het algemeen echt niet te flauw…..als het vrij is kun je er echt wel in alleen noemen ze uiterste tijden…

Niet te moeilijk doen…ze gaan immers de miniski doen om te skien dus willen ze skien tot einde lifttijden en op maandag zo vroeg mogelijk weer beginnen.

• Gea

Daar heb je wel gelijk in Hakke. Maar ik vroeg het mij alleen maar af, vandaar mijn vraag. De jongelui gaan zeker morgen op de laatste dag nog lekker volop genieten daar in Frankrijk.

Groetjes Gea.

• nancy

De internationale regel is volgens mij 10.00 eruit en 16.00 erin… maar daar kan en mag afgeweken worden! Ik vind 9.00 erg vroeg en 16.30 erg laat….

Jammer!Gea schreef:

>

> Daar heb je wel gelijk in Hakke. Maar ik vroeg het mij alleen

> maar af, vandaar mijn vraag. De jongelui gaan zeker morgen op

> de laatste dag nog lekker volop genieten daar in Frankrijk.

> Groetjes Gea.

• atomic

Mijn ervaring in Frankrijk (Val Thorens / Tignes) is dat je inderdaad pas 's middags in je appartement mag. En dat is eigenlijk altijd tussen 15.00 uur en 17.00 uur.

1 keer zelfs meegemaakt dat we pas om 18.30 het appartement in konden, maar ook 1 keer dat we er om 11.00 uur al in zaten . Maar dat waren allebei uitzonderingen.

Daarom gaan we na aankomst eerst ontbijten en daarna tot 15.00 uur skieen.

Op de vertrekdag checken we voor 09.00 uur uit zodat we als een van de eerste op de piste staan. Op zaterdag zijn de pistes tot 11.00 uur heel stil omdat dit een wisseldag is. Dat is meestal de mooiste skidag van de vakantie.

• Oneill17

Precies, die ervaringen hebben wij ook. Zeker bij een miniski (weekend of midweek) moet je vaak wachten omdat overdag de boel weer in orde (voor zover je daar van kunt spreken in Fr…:-) ) gemaakt wordt voor de volgende bewoners.

Bij een verblijf van een week zijn wij zelfs al een paar keer per SMS op de hoogte gebracht dat ons appartement klaar was. Dan kun je b.v. alvast het dorp gaan verkennen als het te laat is om nog even de piste op te gaan.

Groet,

JW

• Peter

In Oostenrijk is het vaak vanaf 15:00 uur aankomst en 10:00 uur vertrek. Hoewel de trend is, wij doen dat ook, vanaf 14:00 uur aankomst en 11:00 uur vertrek.

Groetjes uit Bad Mitterndorf in Skivliegstemming (Wereldcup van 9 tot 11 januari),

Peter

• Paskal

Tja, zijn inderdaad bekende tijden waar ik dan ook altijd rekening mee houd. Gewoon de tijd die je moet wachten benutten door te gaan skiën. Vorig jaar in Oberstdorf een uitzondering meegemaakt: we konden er om 10.00u in en op de vertrekdag werd ons kosteloos de mogelijkheid geboden om na het skiën (tot 15u ivm terugreis naar huis) nog te douchen in het appment.

• Karin

Voor die vertrektijd moet je dan ook nog je app laten controleren (dan gaan ze die kromme vorken natellen enz) alsof je die zou willen jatten :D.

Dus dat betekent vroeg uit de veren en snel de boel opruimen/inpakken. En dan bagage in het depot en lekker skien.

Dit is het enige nadeel van dit soort busreizen, je moet je dus in een bagageruimte omkleden voordat je weer de bus ingaat. En bij aankomst geldt hetzelfde.

• M@rt1n

Dit zijn vrij gebruikelijke tijden alhoewel om 9:00 er alweer uit moeten best vroeg is, volgens mij hebben wij dat altijd om 10:00 uur gehad.

Als wij vroeg aankomen proberen we altijd alvast in te checken of gaan eerst skien en proberen dan vlak voor de middagsluiting van het sleutelkantoor in te checken. Meestal kan dat en kun je alvast de borg etc. regelen en krijg je een papiertje mee waarmee je 's middags alleen de sleutel hoeft op te halen. Dat scheelt toch weer lang in de rij staan als iedereen wil inchecken.