Bergramp Expres

• MV

Nou mensen,denk dat het met de Bergramp Expres wel gebeurd is;zelfs TUI hebben alle reizen naar de Alpen Express omgeboekt.

Treinen kunnen zowieso niet voor het eind van deze maand gemaakt worden!!

Bron:De Gelderlander van Zaterdag 3-1.

Begin van het einde voor de Utrechtse charter?

Gr Marcel

• Oscar

Hoi Marcel,

tja, ik kan niet in de toekomst kijken, maar de gang van zaken verbaast me eerlijk gezegd niet.

De rijtuigen van TTC en EuroExpress zijn in wezen afdankertjes van de Deutsche Bahn. Sommige rijtuigen stammen nog uit de jaren zestig; weliswaar is het hele meubilair gemoderniseerd maar bv. de draaistellen en de elektrische installaties zijn nog steeds zo oud als de rijtuigen zelf.

groeten,

Oscar.

• MV

Hoi Oscar,

nou ben blij dan dat ik met mijn autootje ga zeg.En dat met 2 kids,moet er niet aan denken dat wij daar gestaan hadden en de treinen reden niet meer!!

Maar goed,er is ander vervoer geregeld las ik dus komt goed met diegene die met de Bergramp Expres zouden gaan.

Sterkte.

Gr Marcel

• Ronaldski

Dat hoeft geen probleem te zijn. Spoorwegmateriaal gaat vaak 50 jaar of langer mee. Maar dan is natuurlijk wel vereist dat het onderhoud op de goede manier wordt gedaan. Ik denk dat bij deze rijtuigen op onderhoud is beknibbeld. Alleen het hoognodige.

• Janneke

Ik ben net terug uit Oostenrijk, en ben (gelukkig!) met de Alpen Expres gegaan. Vorige week bij vertrek uit Utrecht vroeg ik aan het personeel van chartermaatschappij Euro Express hoe het zat met al die gestrande mensen die met de Bergland Express zouden gaan. Ze lieten me weten dat van de 300 mensen ongeveer 150 mensen telefonisch geïnformeerd zijn en met een bus naar Luik waren gebracht om daar met een Belgische trein verder te reizen. De overige 150 mensen waren niet gebeld of kon men niet bereiken. Mochten die dus op het station verschijnen, dan zouden ze proberen die in de Alpen Expres onder te brengen. Uiteindelijk zijn er zo'n 80 van die gestrande mensen met onze trein meegereisd.

Gisteravond op de terugreis waren het er veel minder, omdat er inmiddels vervangend vervoer was geregeld.