ff kort

• skiester

Flims vandaag: vannacht gesneeuwd, vanochtend trok het open en werd het helemaal blauw. Pistes maar half geprepareerd, hemels. Prachtdag gehad! Morgen nog een dagje touren met zoonlief van 6 die nu echt goed kan skien. Hij had een leraar en die liet de kids door bospaadjes scheuren, over schanzen springen etc. Helemaal goed. Reisverslag komt later.

• Marinus

Klinkt alsof je het naar je zin hebt :D

Goed begin van het nieuwe jaar.

Marinus

• Gijs

Klinkt goed.

Ik ben erg benieuwd volgende week zaterdag zal ik er zijn!

Zijn de pistes nog uitstekend? Of erg hard?

• Ewald

Geldt ook voor mij….nog 2 weken. Mijn collega vertrekt morgen naar Flims.

Hoeveel is er gevallen?

Een andere vraag:

Er is nog nooit zoveel gevraagd/gezegd over Laax/Flims als de laatste maand.

Hoe komt dat???

• GP

Wellicht omdat je er zelf heengaat en het daardoor dus opvalt.

• skiester

is koud geweest, dus hard. Boven is het mooi, de dalafdalingen zijn nogal ijzig. Kanten slijpen dus!

Hetv is een mooi gebied, maar zit niet logisch in elkaar, het is de afgelopen week een paar dagen erg druk geweest en dat kan het absoluut niet aan. Op teveel plekken (zoals Plaun) loopt het dood en moet je achteraansluiten in de rij. Ik ben gisteren 90 minuten bezig geweest om vanaf Crap Sog Gion naar Startgels te komen. De 6 zitter bij Nagens was gisteren zo druk, ik denk dat daar zo 1000 man stonden te wachten. Voordeel wel is dat het daardoor op de pistes relatief rustig bleef: de meeste mensen stonden in de rij voor een lift of in de lift! Was ook wel uitzonderlijk: op 2 jan waren veel zwitsers vrij en het was prachtweer. Op de weg werden mensen teruggestuurd omdat er in Laax en Flims geen P plek meer was.

• Gijs

Bedankt voor de info.

Het blijft voorlopig behoorlijk vriezen volgens de berichten. Dus zacht worden de pisten niet. Geeft niet. Heb nieuwe skis en ga ze fijn uitproberen.

Hopelijk valt er maandag weer een fijn laagje sneeuw.

Die drukte zal buiten de vakanties hopelijk meevallen.

• Ewald

Tuurlijk, dat scheelt wel. Maar vorig jaar zijn we er ook geweest en toen was het niet het geval. Het is dit jaar echt uitzonderlijk ‘druk’ met vragen over Laax.