Hoi yvonne,
probeer dit eens. Is een soort “Wizard Ideaal Skigebied”. Heb hem zelf niet geprobeerd, maar kwam dit al Googlend tegen.
Ik vraag me overigens af of jullie wel naar zo'n groot gebied als Skiwelt of La Plagne moeten gaan. Ik ken jullie niveau niet, maar als jullie Tsjechië gewend zijn, dan denk ik dat jullie in een kleiner gebied beter af zijn dan in een “big name” gebied. Scheelt wellicht ook in de kosten. Die Skiwelt komt echt nog wel een keer aan de beurt.
“gevorderde” noemt Zillertal. Door de lage ligging is dit echter niet al te sneeuwzeker. Het heeft wel een gletsjer (in Hintertux), maar daar moet je dan wel met de auto of bus naartoe, tenzij je een acco in dat dorp hebt (met bijpassend prijskaartje).
Ben zelf in de lagere gebieden van het Zillertal geweest: Kaltenbach, Zell. Dalafdaling naar Zell is niet mogelijk (aan het eind van de dag dus met de lift terug), naar Kaltenbach heel misschien, en dan is-t-ie ook vrij lastig.
La Plagne (zie de prik van “Jeroen”) zou een optie voor jullie kunnen zijn, in bv. een van de echte dorpen die dat gebied heeft: Montchavin, Les Coches, Champagny-en-Vanoise, Montalbert. Jammer alleen dat La Plagne niet in Oostenrijk ligt…
In La Plagne is het overigens wel:
1. hoe beter verbonden, hoe minder sfeer. Vanuit Plagne Centre en Plagne Bellecôte kun je alle kanten op, maar zit je wel in en tussen de woonfabrieken. Als alternatief wellicht Belle Plagne, Plagne Soleil of Plagne Villages. Dit zijn ook skistations, maar dan zonder de typerende hoogbouw.
2. meer authentiek dorp = minder après-ski.
Veel succes,
Oscar.