wie heeft ervaring?

• yvonne geijselaers

Ik wil graag met miijn man begin maart een weekje gaan skieen.We zijn 2 keer in Tsjechie geweest en willen nu graag naar Oostenrijk.

Onze wensen: mooie brede goed geprepareerde blauwe pistes(liefst veel)

niet al te ver rijden vanaf Nederland(Maastricht)

moderne liften/gondels en niet veel sleepliften

met goede verbindingen onderling zonder steeds met bus of auto te hoeven reizen

sneeuwzeker gebied

goede accomodatie centraal gelegen ,liefst dichtbij lift of pistes

hoeft niet perse apres ski te zijn(mag wel)

mag wel gezellig authentiek dorpje/stad zijn

Wie weet zo een gebied,plaats of eventueel goed hotel/pension?

Of ben ik te veel eisend?

Heb zelf een skiatlas en diverse reisboeken maar kom er niet zo goed uit.Ervaring telt in mijn ogen toch het meeste.

• gevorderde

zillertal….

• Harry H

Skiwelt lijkt me de aangewezen optie.

• Jeroen

brede pistes is toch gauw Frankrijk: La plagne!

• Yvonne

Zeker als je ter plekke geen gebruik wilt maken van bus of auto is een Frans gebied een aanrader, en inderdaad La Plagne, veel blauwe pistes, lekker breed. In dit gebied vind je ook nog authentieke dorpjes (Plagne Montalbert, Plagne Montchavin, Champagny en Vanoise).

En vanuit Maastricht is alles al lekker dichterbij. Als ik op weg naar mijn bestemming Maastricht passeer heb ik er al 2,5 uur reistijd opzitten.

• Oscar

Hoi yvonne,

probeer dit eens. Is een soort “Wizard Ideaal Skigebied”. Heb hem zelf niet geprobeerd, maar kwam dit al Googlend tegen.

Ik vraag me overigens af of jullie wel naar zo'n groot gebied als Skiwelt of La Plagne moeten gaan. Ik ken jullie niveau niet, maar als jullie Tsjechië gewend zijn, dan denk ik dat jullie in een kleiner gebied beter af zijn dan in een “big name” gebied. Scheelt wellicht ook in de kosten. Die Skiwelt komt echt nog wel een keer aan de beurt.

“gevorderde” noemt Zillertal. Door de lage ligging is dit echter niet al te sneeuwzeker. Het heeft wel een gletsjer (in Hintertux), maar daar moet je dan wel met de auto of bus naartoe, tenzij je een acco in dat dorp hebt (met bijpassend prijskaartje).

Ben zelf in de lagere gebieden van het Zillertal geweest: Kaltenbach, Zell. Dalafdaling naar Zell is niet mogelijk (aan het eind van de dag dus met de lift terug), naar Kaltenbach heel misschien, en dan is-t-ie ook vrij lastig.

La Plagne (zie de prik van “Jeroen”) zou een optie voor jullie kunnen zijn, in bv. een van de echte dorpen die dat gebied heeft: Montchavin, Les Coches, Champagny-en-Vanoise, Montalbert. Jammer alleen dat La Plagne niet in Oostenrijk ligt…:D

In La Plagne is het overigens wel:

1. hoe beter verbonden, hoe minder sfeer. Vanuit Plagne Centre en Plagne Bellecôte kun je alle kanten op, maar zit je wel in en tussen de woonfabrieken. Als alternatief wellicht Belle Plagne, Plagne Soleil of Plagne Villages. Dit zijn ook skistations, maar dan zonder de typerende hoogbouw.

2. meer authentiek dorp = minder après-ski.

Veel succes,

Oscar.

• Oneill17

Ik val in herhaling, maar sinds januari vorig jaar http://www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=97&i=160574&t=160574

weet ik dat Flachau aan deze voorwaarden kan voldoen: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=97&i=170478&t=170408

De liften en pistes zijn prima, je moet wel met de bus naar het “Grafenberg-gedeelte”. Vanaf Fachau gezien ‘de andere kant van Wagrain’.

Op de sites van Flachau en Wagrain kun je met behulp van de Ortzplannen kijken waar een accommodatie ligt, b.v. ten opzichte van de liften.

Of de afstand vanaf Maastricht acceptabel is, kan ik niet inschatten. Je kunt ook vliegen vanaf Dusseldorf of Rotterdam. Scheelt veel tijd en benzine, of hebben jullie een leaseauto? :-)

Groet,

JW

• Peddy

Yep , ik zou ook zeggen Skiwelt

www.skiwelt.at