route naar Folgarida-Dimaro

• Jeroen Huisman

Hallo,

wij gaan zaterdag naar Folgarida in de Dolemieten.

Ik zie op de verschillende routeplanners feitelijk 2 routes, de ene via Munchen en de andere via Ulm.

Die via Ulm lijkt een uur korter te zijn, maar zitten daar nog grappen als passen die niet berijdbaar zijn?

Iemand een idee hierover?

• roel

Als je via Füssen (Ulm) rijdt, is het ruim 60 km korter tov München.

Je moet hier wel over 2 passen: Fernpass van 1210 m (150 m stijgen en 350 zakken) en rond Holzleiten 1120 m (300 m stijgen en 480 m zakken). Dus hoog zijn ze zeker niet, maar er kan bij sneeuwval of in het weekend snel files ontstaan. Bij zware sneeuwval kan deze afgesloten worden, maar dat zit er niet in zaterdag.

Zorg wel dat je winterbanden (llogisch) en sneeuwkettingen hebt!

Men doet er theoretisch gezien even lang over, over beide routes.

• Jeroen Huisman

dank je,

ik denk dat we dan toch maar de snelweg nemen. Lijkt me iets zekerder.\

Jeroen

• Sergio

Ben zelf drie keer via Ulm en dus de fernpass gereden. Als het niet sneeuwt of licht sneeuwt prima te doen en erg mooi! Eén keer was na de kerstvakantie en dan is het daar druk, maarja München ook. Mijn ouders zijn die vakantie via München heen gereden en deden er bijna net zolang op als wij via de pas. Alleen let op files bij München ivm voetbal/vakanties etc. maar daar zul je nu weinig last van hebben. Ik weet dus niet hoe de passen zijn als het hard sneeuwt maar wij zijn er altijd redelijk vroeg (rijden s'nachts vanuit E'hoven) en ze zijn altijd schoon geweest, dus ik denk dat ze dan hoe dan ook wel goed te berijden zijn.

Maakt dus niet veel uit maar als je een afwisseling van de snelweg wilt hebben zijn die passen errug mooi!

Over drie weken ook die kant op en heel misschien ook een keer over München. Laat even weten wat je hebt gedaan en hoe het was.

ciao Sergio