Tignes via zwitserland en Italie?

• Peter

Over een paar weken ga ik naar Tignes.

volgens mij rijdt iedereen via Frankrijk, maar de routeplanner geeft via duitsland, zwitserland en zelfs een stukje Italie aan. Dat is dus langs de oostkant van het meer.

Door sommige routeplanners wordt ook via geneve aangegeven?

wat is nou slim? zijn de wegen daar begaanbaar? wie heeft ervaring?

• menno

lekkere routeplanner is dat

gokje: hij laat je als volgt rijden

zwitserland, Martigny

Grote St Bernard pas (Grens CH IT)

Aosta

Morgex

La Thuile

Kleine St Bernard pas (grens IT FR)

Bourg st Maurice

Tignes

De kleine St Bernard is in de winter dicht

De pasweg is zelfs een ski afdaling van het skigebied La Thuile

Bovendien, zelfs 's zomers is dit iig langzamer

Wel een mooie weg met fenomenale uitzichten en mooie haarspeldbochten

Het enige stuk frankrijk dat via Italie sneller is: de Maurienne (Val Cenis etc)

• Peter

Je redt me in ieder geval voor een insneeuwdrama met de auto.

is via geneve wel te doen of kan je dan net zo goed via Dyon gaan cruisen?

in ieder geval al bedankt voor de eerste reactie.

• atomic

Toen wij in Tignes waren hebben we met mensen gesproken die in de gang op vrienden zaten te wachten. Die vrienden hadden (waarschijnlijk) ook bovengenoemde route genomen. Maar vanwege gesloten bergpassen hadden ze een vertraging van 5 uur !

Leuke verhalen voor een verjaardag, maar niet om zelf mee te maken.

• Snowzone

Niet doen! Leuk om in zomer te doen, maar niet in de winter. Sowieso stuk langzamer.

• marlene

Alta Badia in de Italiaanse Dolomieten. Ervaren skiers kunnen verder de Dolomieten intrekken.

http://www.dolomitisuperski.com/it-IT/dolomiti-webcam-skimap-2160IT.html?tab=skimap

• menno

Snelste route is via luxemburg, dijon, bourg-en-bresse (A39, niet de A6)

Daarna ofwel via oostelijke ringweg Lyon, Chambery, Albertville, Moutiers

ofwel binnendoor via Aix-les-Bains, Chambery

• marlene

Ha ha, gepost op de verkeerde plaats.

• roel

De kleine St Bernard pas is tijdens de winter gesloten, dus niet doen! Zowiezo neem ik tijdens de winter geen passen boven de 1500 m, alleen naar het skistation.

Het beste kan je rijden via Dijon, Lyon, Chambery, Albertville, Moutiers en Bourg-Saint-Maurice naar tignes (al eerder vernoemd).

Een alternative route bij goed weer is via Dijon naar Bourg-en-Bresse, Bellegarde sur valserine, Annecy, Albertville. Dit is 130 km meer 2-baanweg en ook wat korter. We hebben ook eens een keer alles via N gedaan, dat was een uurtje langer langer rijden. Ook was ik 2x40 € minder arm. Rij dan via Metz, Nancy, Remiremont (tot 20 km voorbij deze plaats heb je 4-baanweg, geen péage), Vesoul, Besançon, Bourg-en bresse en binnendoor naar Chambery.

PS Via Zwitserland is het toch al snel 100 km verder dan via Lyon.

• kootje

Geen speld tussen te krijgen.