kerstdrukte

• jolanda

Nou hier is het ook niet minder.

Voor de mensen die hier het gebied kennen.

Alle parkeerplaatsen vol echt niks meer te vinden.

De skibussen ook nog eens overvol.

Als je in de rij moet staan bij de plattenhanger sta je gewoon een half uur.

okee het is lekker weer en daar genieten we dan maar van niet dan?

Jolanda

• Michiel

Wat aantal mensen betrefd misschien. Maar gezien het verschil in liften zal Oscar langer gestaan hebben.

• skiester

is geen kerstdrukte maar nieuwjaarsdrukte. Zit nu in Flims. Vorige week in de kerst week stonden de mensen 2 min te wachten bij het dalstation, nu 20 minuten! Ik hoorde ook dat Laax al was afgesloten omdat er geen P plek meer was. Je wil ook niet weten wat voor file er nu staat weer terug richting CHUR.

Op de piste is het nog wel te doen, maar sommige liften zijn echt erg. Nieuwjaarsweek staat ook bekend als de drukste week van het seizoen….

• ghm

ja, dat zag ik vanmiddag ook op de snowcams. In VT en Meribel stond een mega rij, maar eigenlijk was het overal wel druk. Ben blij dat ik er nu niet zit.

• Arjan

Het is één van de drukste weken van het jaar, het zonnetje schijnt dus alle locals gaan ook skien, ik denk dat dit rond 09:00 uur in de ochtend is als iedereen met de eerste lift vanuit het dorp omhoog moet

Het is de Rebery lift die je in één keer van 1800 meter op 2800 meter zet. Daar aangekomen kun je alle kanten op en valt het naar omstandigheden mee

Maar goed, als je volgende week gaat is deze lift uitgestorven, maar de Kerst/Nieuw Jaar weken en gedurende Krokus is het hel

Maar dat is overal, of je nou naar de Efteling gaat, naar de slager, naar de Gamma, you name it. Overal ziet het zwart van de mensen

Happy New Year !

• Raffie

Hallo allemaal,

Wat zijn nu over het algemeen “rustige weken” waar er ook goed sneeuw ligt en een leuke kans op een zonnetje.

Ik heb gehoord dat Serfaus de meeste zonuren heeft.

Of zijn er ook andere gebieden/landen waar er voldoende sneeuw en zon is ?

Tuurlijk heb je nooit garantie….

Raffie

• romo

Ik zat vorige week in Lermoos, en heb nergens langer dan 1 minuut moeten aanschuiven. Dit heeft natuurlijk veel te maken met het feit dat de meeste skiërs (Duitsers) pas na de kerst vertrekken. Vandaar dat ik ook meestal kies voor de eerste week van het kerstverlof.

• JW

Raffie, Serfaus heeft absoluut meer zonne-uren dan de andere drie alpen bij mekaar !

Maar ik zou aanraden ook es naar Andorra en Sierra Nevada te kijken !

• kootje

Deze week is het echt anders. Ik heb het in Arc nog nooit zo druk gezien, zelfs niet in de voorjaarsvakantie.

Zie:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=97&i=172770&t=172770

• Sergio

Klopt vorig jaar in Italie hetzelfde kerstweek wel druk op de pistes maar goed te doen.

Met mensen daar een praatje gemaakt en die vertelden me ook dat de meeste Duitsers en Italianen pas na de kerst komen. En dat oud en nieuw veel drukker is dan de kerstweek.

Hetzelfde gold ook voor de paasvakantie, ik had het drukker verwacht maar de meeste mensen komen pas 2e paas/kertsdag aan omdat dat echte familiefeesten zijn. Dus als je kan in de week ervoor gaan of nog beter buiten de vakanties,maarja dat kunnen veel mensen niet en daar maak ik graag gebruik van!

Ciao Sergio