Oostenrijk met NIET skiers, wat is de beste plaats

• Jan Willem

Wij zijn voornemens om 17 januari op wintersport te gaan.

Wat is een goede grote plaats waar ook niet skiers zich kunnen vermaken? (anders dan een uitgestorven dorpje waar 1 supermarktje, 1 restaurant is)

En met accomodatie aan of binnen 200m van de piste?

Wij zijn verfend frankrijk gangers maar hebben de ervaring dat de plaatsen daar veel minder gezellig zijn, of hebben jullie hier andere tips ideeen over?

Ik stel jullie ervaringen erg op prijs

Met vriendelijke groet,

Jan Willem

• Tinus

Hinterglemm is dan een goede optie. Hier zijn een aantal appartementen binnen 200m van de piste en het is een gezellig en levendig dorpje.

• Chris (die andere)

Dan zou ik nog liever Saalbach willen voorstellen dan H.glemm.

Een mooi, levendig en gezellig plaatsje, ietwat mondain maar nog net gewoon genoeg voor normale mensen. Niet te groot, niet te klein

Gezellig autovrij centrum met goedverzorgde winkels, restaurants en hotels.

Piste's eindigen tegen het dorp.

• Yvonne

Hoi Jan Willem,

Ook Franse dorpjes hebben wel wat te bieden voor niet-skiërs.

Ben zelf enkele jaren geleden in Méribel geweest, juist vanwege de mogelijkheden voor de niet-skiers in het gezelschap, anders hadden we wel voor VT gekozen.

Méribel heeft mooie wandelgebieden, en wandelaars kunnen ook nog speciale pas voor aanschaffen die toegang biedt tot de gondels. Kun je boven op de berg nog eens afspreken op een terrasje.

• bBagheera

Al aan Zwitserland gedacht? Veel plaatsen zijn daar nog echte bergdorpen en daardoor erg leuk voor niet skiers. Bijvoorbeeld: Grindelwald, Zermatt, Gstaad.

Frankrijk: Chamonix !!!

• Oscar

bBagheera schreef:

>

> Al aan Zwitserland gedacht? Veel plaatsen zijn daar nog echte

> bergdorpen en daardoor erg leuk voor niet skiers.

> Bijvoorbeeld: Grindelwald, Zermatt, Gstaad.

Je vergeet Davos/Klosters. Daar eveneens uitstekende wandelmogelijkheden. Bovendien kun je daar als hotelgast ook gebruik maken van de bus en de Rhätische Bahn tussen Küblis en Davos Monstein. Dus als je te vermoeid bent, neem je gewoon bus of trein terug.

Ook in Grindelwald is het OV inbegrepen. De niet-skiërs kunnen eventueel ook naar het Jungfraujoch, of een bezoek brengen aan Interlaken.

Meen me te herinneren dat in Gstaad ook alle plaatselijke bussen en de Montreux Oberlandbahn St. Stephan-Zweisimmen-Château d'Oex inbegrepen zijn bij de gastenkaart van je acco.

Zermatt vind ik voor wandelaars tegenvallen, had er meer van verwacht. Rondom Täsch, Randa en Herbriggen is meer te beleven op dat gebied. Maar dan moet je wel met het treintje en dat is daar dus niet inclusief.

groeten,

Oscar.

• JW

Of, voor fervente Frankrijkgangers, gewoon Chamonix ! Barst van de mogelijkheden !

• Fre

Indien de niet skiërs graag gaan shoppen en aprés-skiën zou ik naar Ischgl gaan, als ze daarentegen liever mooie winterwandelingen maken moet je maar eens googlen op Lermoos of Ehrwald in de Zugspitzarena. Kilometers wandelplezier voor niet skiers…