Dat moet zeer gedaan hebben.
http://www.break.com/index/brutal-crash-between-skiiers.html
Marinus
nou valt wel mee. ze bewegen allebei nog.
ik zag er vorig jaar oktober zo een op de kitzsteinhorn. die ging nog iets harder.
Een van de jongens van het ongeluk, deed het dan ook niet zo goed meer en is afgevoerd met een helikopter.
Viel me trouwens erg op dat mensen totaal niet wisten wat ze moesten doen bij zoiets.
gr. rene
Wat moet je dan doen ?
Mij is altijd verteld dat je als leek niet te veel moet gaan doen. Zeker geen mensen gaan verleggen of verslepen.
Ik zou kijken of de slachtoffers aanspreekbaar zijn, eventuele bloedingen proberen te stoppen, de pistedienst (laten) waarschuwen en proberen de de slachtoffers op hun gemak te stellen en eventueel een trui beschikbaar stellen om afkoeling te voorkomen.
Indien een slachtoffer niet meer reageert zou ik ook niet goed weten wat ik zou moeten doen.
beginnen met de boel af te zetten (ski's een paar meter hoger kruislings in de sneeuw planten) en daarmee je eigen veiligheid te waarborgen. Doe je dit niet en er knalt nog iemand doorheen ben je zelf ook slachtoffer.
Dan is het aanspreken van het slachtoffer belangrijk en kijken wat hij/zij mankeert.
Iemand anders waarschuwen dat hij/zij de pistedienst belt, naar de liftman sturen. Goed kijken op welke piste je bent en dit doorgeven.
Je hoeft niet alles alleen te doen. Vraag hulp aan anderen.
als de hulpverleners er zijn geef hun dan de info die je top op dat moment hebt gekregen van wie dan ook door en vraag of hij/zij nog hulp nodig heeft.
Meestal zal dit niet het geval zijn ,maar je weet het nooit.
En dan als er geen hulp meer nodig is. Gewoon weggaan en niet als nieuwsgierig iemand blijven kijken. Daar heeft echt niemand baat bij, het slachtoffer niet, de hulpverleners niet en jij eigenlijk ook niet, behalve dat je een nieuwtje hebt.
groetjes rene.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?