ik heb een vakantie geboekt in Leogang in de voorjaarsvakantie (14/02-21/02), ik zou graag met de trein willen reizen. Ik heb wel verschillende opties gelezen maar ik kom er niet helemaal uit. Kan iemand mij helpen?
alvast bedankt
Hoi betty,
Alpen Expres, Ski Trein en Bergland Expres rijden naar Saalfelden. Vertrek van Utrecht, Den Bosch of Venlo.
De transfer naar Leogang moet je zelf regelen; Leogang zit niet in het bestemmingenpakket van de exploitant. Leogang heeft een station, maar vanaf Saalfelden kun je ook met de bus, wellicht stopt die dichter bij je acco. Een busritje kost 3 euro.
Een alternatief is de Citynightline, vertrek vanaf Amsterdam, Utrecht of Arnhem. Heen. Terug.
De CNL rijdt op vr/za door naar Innsbruck en stopt ook in Wörgl. Helaas is de aansluiting naar Leogang verre van optimaal; de wachttijd is meer dan een uur en je moet vanaf Hochfilzen naar Leogang met de bus (de REX stopt niet in Leogang). Aankomst in Leogang 12:15.
Alternatief: in München uitstappen. Neem EC 81 naar Wörgl en stap over op IC 515. Deze stopt in Saalfelden; je bent daar om 10:00. Wellicht is het een idee om daar een taxi te nemen naar Leogang, want je moet in Saalfelden 45 minuten wachten op de bus. Of nog beter: bel het hotel op en vraag of ze je in Saalfelden op komen halen.
Op de terugweg heb je een rechtstreekse stoptrein van Leogang naar Wörgl en vanaf daar gaat de CNL zonder overstap naar Amsterdam.
Dit zijn ruwweg de opties die je hebt. Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust.
Gute Reise,
Oscar.
Hoi Oscar
Bedankt voor je info, ik heb gekeken en de diverse aanbieders geprobeerd.Voor zover ik kon ontdekken is alles vol in die periode, of zoals bij de alpen expres is de optie :vertrek op 13/02 niet aanwezig dat is jammer ben ik dus te laat.
In ieder geval weet ik wel waar ik nu moet zijn.
groeten Betty
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?