Boete

• kootje

Aangekomen in Arc.

Minder leuk was de razzia gisteren op de weg in Frankrijk.

150 km. was € 90,– Op het stuk Dyon - Lyon stonden ze met zo'n lasergun op verschillende plaatsen in van die leuke inhammetjes. De auto'tjes en motoren haalden je wel in om lekker af te rekenen, contant en het liefst gepast s.v.p.

Op onze opmerking, dat ze de touristen niet zo moesten pesten, werd wel gelachen, maar ook verteld dat hard rijden gevaarlijk was.

Op dit moment -8 en helder. Morgen zon.

• oneill17

Goh? Zijn die Franse Gendarmes op stage geweest in NL?

Ik dacht dat het altijd vrijheid-blijheid was op de Autoroute?

Geniet toch maar van het mooie weer en laat ons mee genieten? ;-)

Groet, fijne jaarwisseling!

JW

• Bas

hmm volgens mij ben je beetgenomen. Was het echt 150 km na correctie?

Laatste keer dat ik de boete bedragen zag was het vreemd verdeeld in FR. tot 20 te hard 45 euro, tot 40 te hard 90 euro en daarboven de cel in en minimaal 1500 euro boete.

Ik zal maar zeggen een grens om niet te passeren. Zelf is mijn ervaring dat als je de cruise op 150 vast zet ze de moeite niet nemen om de auto te starten.

Denk echter niet dat die Renault Nevada's je bij ernstige overtredingen niet achterna komen. Ze hebben sinds 2 jaar een stel Subaru WRX'en aangeschaft en dat red je niet:-(

• germie

Direct afrekenen is natuurlijk snel cashen. Met kentekenuitwisselingen (doen we niet met Fransen) en de europese geldelijke sancties (geld is voor Nederland, niet voor Frankrijk) is het inningspercentage natuurlijk altijd lager.

Blijft natuurlijk het feit dat je zelf te hard gereden hebt.

Maar zonde van het geld is het wel. En ook ik zou flink balen hoor als het mij zou overkomen. 90 euro is toch veel geld en daar kun je ook leuke dingen van doen.

• Haka

Het harde rijden in Frankrijk is echt over hoor!

Op de autoroute staan al jaren ook flitspalen.

Zelf hou ik een marge aan van zo'n 10% te hard rijden, ik heb niet zo

veel zin in een extra dure vakantie.

• DooV

Germie schreef: 90 euro is toch veel geld en daar kun je ook leuke dingen van doen.

Cker: hard rijden bijvoorbeeld

• Snowzone

Wij hebben 1 keer erg geluk gehad, reden toen met 170 km een busje voorbij. Dat bleek dus een politiewagen te zijn, want een grote pijl om te volgen op het dak ging aan. Wij moesten ze toen volgen naar een politie buro. In ons beste frans excuses aangeboden en na controle van papieren en wat wachten mochten we zonder bekeuring gaan.

• Bas

@Haka,

Maar als er geen verdrag is tussen NL en FR kunnen ze flitsen wat ze willen maar die boete komt voorlopig niet aan.

• Oscar

Het bekende verhaal: te hard in Frankrijk = direct afrekenen bij oom agent.

Heb je het geld niet, dan mag je het onder begeleiding van diezelfde oom agent PINnen.

Voor toeristen wordt geen uitzondering gemaakt.

Wees blij dat het “maar” Frankrijk is. In Engeland wordt veel harder opgetreden.

Dit is pas “balen”!

En zeg nou zelf: wat rijdt lekkerder: 150 over de autoroute à péage met de voortdurende gedachte dat je gearresteerd kunt worden, of 130 met de gedachte dat dat eigenlijk ook best wel lekker voortkachelen is?

Bon voyage,

Oscar.

• Bas

Nou nou Oscar, Gearresteerd bij 150 km per uur? Dat is nog niemand overkomen. bij 150 betaal je 45 of 90 euro (afhankelijk van de echte snelheid bij meting) en je gaat verder. Zie het als een soort km heffing.

Valt de meting onder de 150 km dan wordt je vaak niet eens aangehouden.