Huttentocht Dolomieten

• Laakie

Hallo

Ik zou graag een keer huttentocht in de Dolomieten willen maken, alleen zit ik een beetje te twijfelen of ik wel genoeg ervaring heb. Ik heb 4 x 1 week ski ervaring in Oostenrijk. Ieder jaar wel les gehad. Van 5 dagen tot 2 uur prive les. Blauw en rood onder normale omstandigheden geen probleem. Zwart is qua techniek geen schoonheid (meer op karakter) en tussen zwart en zwart zit natuurlijk ook een verschil.

Kan iemand een beetje een indruk geven hoe het niveau van de deelnemers bij de tocht is. Ik moet natuurlijk niet hebben dat ik er achteraan bungel.

Groet,

Laakie

• christophe

geen schande, maar eigenlijk kun je gewoon nog niet skien.

bewaar dat soort acties voor de moment dat je wel kunt skien. en geef het verschil in prijs aan de skileraar….

boeit het om die tocht over enkele jaren te doen?????

eerst gaan, dan lopen.

veel succes

• marlene

Hoi Laakie,

De ervaring die je aangeeft zegt met niet zoveel. Je moet ervan uitgaan dat rode pistes geen probleem voor je zijn. Kom je jezelf te vaak tegen op een rode piste dan kan je zo'n tocht misschien beter een jaartje uitstellen.

De gids die voorop skiet gaat nl. gewoon door. Af en toe wordt er even gestopt. Natuurlijk skiet niet iedereen even snel. Mijn vriendin bijv. was bijna altijd de laatste. Ik hield gewoon in de gaten of ze nog volgde. Dat deed iedereen een beetje met zijn eigen reisgenoot. Als de gids in de gaten heeft dat er niet goed gevolgd wordt zal ie vanzelf wel een beetje vaart minderen denk ik.

Het is natuurlijk wel zo dat er iemand de laatste moet zijn, maar je voelt je denk ik niet prettig als er iedere keer een poosje op je gewacht moet worden. Ik zou dat tenminste niet leuk vinden.

Weersomstandigheden kunnen een piste extra moeilijk maken. Hebben wij ook gehad. Dan wordt er echt niet van je verwacht dat je naar beneden gaat racen.

Ik neem aan dat je zelf het beste weet wat je vaardigheden zijn op een rode piste.

Zelf heb ik voorafgaande aan de tocht een stuk of 10 lessen genomen op de rollerbaan. Heb ik heel veel aan gehad.

• Laakie

Hallo,

Dat met die weersomstandigheden heb ik afgelopen jaar aan den lijve ondervonden. Eind januari was er in het alpengebeid een storm met in het dal regen en op de berg sneeuw. 1e dag ook de liften dicht. Gevolg de volgende dag 20 cm nieuw sneeuw die als een blok aan je been zat. Ze hadden de pistes ook niet kunnen prepareren. Al heel gauw kreeg je buckels en werden de pistes loodzwaar. Geen pretje als eerste skidag. De dagen daarna was het weer prima skieen.

Ik denk dat ik het maar een jaartje of wat uitstel. Het is ook omdat ik alleen ga en graag een keer naar de dolomieten wel een mooie reis om te maken.

Groet,

Laakie