Pistes Skiwelt

• Tinus

9 januari vertrekken wij naar Westendorf. Nu zijn we ons aan het oriënteren welke pistes we in Siwelt echt niet mogen missen. Hebben jullie tips welke afdaling we absoluut moeten doen? Ps. We zijn gevorderde skieers.

• danny

als je vanaf de top naar beneden skiet kom je vanzelf in de “Berenkuil” terecht. Het is een trechtervormige piste die erg leuk is. Of die er nu nog is weet ik niet want het is alweer een aantal jaar geleden dat ik er was maar deze is echt geweldig.

• DeP

Hoi Tinus,

Wat ik zelf altijd een erg mooie piste vind is de 75 in Westendorf. Die zit aan de Oostkant van Westendorf. Niet moeilijk, maar zeer mooi tussen de bossen met fraaie bochten tussen de rotsen. Nadeel was dat je eindigde bij een bosweg waar de bus je op kwam pikken, maar ik zie dat er nu een nieuwe gondel naar boven gaat. Zal dus wel een stuk drukker zijn.

Natuurlijk zijn er ook de afdalingen vanaf de Hohe Salve, (zeker vanaf de ‘achterkant’ best uitdagend, maar daar kom je toch wel.

erder zijn er gewoon héél véél mogelijkheden voor langere en korte tochten en juist dat maakt Skiwelt voor mij bijzonder en blijft het aantrekkelijk om er te skieen.

Veel plezier!

Ciao DeP

• Gea

Hallo Tinus,

Er zijn genoeg mogelijkheden in Skiwelt. De afdalingen naar Westendorf vanaf de Talkaser zijn leuk om te doen. Er is een rode maar ook een blauwe piste naar het dorp toe. Bij de kassa van de gondel kun je een pistekaart krijgen en natuurlijk op internet kun je je ook alvast orienteren. Vorig seizoen waren dit geen leuke afdalingen omdat de temp.te hoog was en te veel sneeuwbulten en papperige sneeuw.

Er zijn 2 nieuwe gondels in Westendorf bijgekomen. Een naar de Choralpe en een naar Brixen. De afdaling (vroeger de 111) was ook leuk om te doen je ging dan met de skibus terug naar Westendorf. Maar nu kun je met de gondel terug naar de Choralpe en vandaar zou je terug kunnen skieen naar de Talkaser (is een kort stukje en stelt niks voor) en dan een van de dalafdalingen naar Westendorf doen.

Ook leuk is de Kiwest-afdaling. Helaas was vorig seizoen deze piste op veel plekken erg moeilijk omdat het toen rond de 18 graden was. Je kunt je voorstellen dat er heel veel sneeuwbulten en papperige sneeuw was maar normaal is dit ook een leuke afdaling van enkele kilometers.

Ik wens je veel plezier in Westendorf en de Skiwelt.

• DooV

Pistes? whoaaaaaaahhhhhhh dat is een goeie zeg.

• tara

Wat betekent whoaaaaaaaaaaaahhhhhhhh????

Is een prima reakie DooV, daar heeft tinus echtwat aan.

• Olga

Gokje….

Tinus skiet liever op het onderste deel van deze foto en Doov op het bovenste???

Deze foto is overigens genomen in Westendorf (vanaf de 114)

In Westendorf zijn zoals genoemd de 111 en de Ki-west-afdaling aanraders.

De berenkuil is volgens mij de naam van de vrij korte aftakking van het bovenste deel van de rode 110. Dit is een zwarte piste, die niet besneeuwd wordt.

Olga

• Tinus

Daar heb je wat mij betreft gelijk in. Ik ski liever op de piste in plaats van ernaast.

Bedankt voor jullie info. We gaan starten met de Kiwest afdaling.