http://www.telegraaf.nl/binnenland/2878239/__Jongetje_omgekomen_op_skipiste__.html?p=1,1
M.i. hebben die dingen overdag niets op de piste te zoeken. En als ze dan toch moeten preparen, sluit dan de piste af. Ook die tot taxi's omgebouwde rupsvoertuigen moeten van de piste af. Ja gaat toch ook niet met een tank door een voetgangersgebied rijden?
Kids van 7 hebben nog niet veel verkeersinzicht, maar wel de mogelijkheid om met 30 - 40 km/h over de piste te “knallen”, terwijl ze op de fiets niet veel meer dan de helft gewend zijn. Een toeterende bistebully in de verte zegt ze weinig.
Marinus
ik ben het tendele met je eens, een pistebully hoort overdag in principe niet op de piste thuis, maar je weet niet precies wat de reden was om toch op de piste te verschijnen. Jij zegt dat kinderen niets hebben met een toeterende bully, ik heb mijn kids geleerd dat als ze zo'n ding horen, aan de kant van de piste gaan staan en net zolang wachten tot het ding verdwijnt. Hier in NL geldt hetzelfde voor afslaande vrachtwagens, altijd uit de buurt blijven.
Het blijft natuurlijk voor alle betrokkenen intriest dat zoiets gebeurt.
groeten Stefan
Kids verschillen, daar waar ik mijn oudste in principe al met 6 jaar alleen naar school kon laten gaan, vond ik het voor de jongste met 8 bij wijze van spreken nog niet vertrouwd.
Kinderen zijn onberekenbare factoren in het verkeer en al helemal op de piste, die ze als één grote speelplaats beschouwen.
Afslaande vrachtwagens kom je bijna dagelijks tegen, bullies misschien maar één keer in de 2 jaar…
Als zo'n bully dan persé de piste op moet, stuur er dan een snowscooter vooraan om iedereen aan de kant te sturen.
Marinus
Het is zeer triest dat zoiets gebeurt.
Maar in het stukje staat dat de oorzaak nog niet bekend is. Ook staat nergens dat de Bully op de piste reed. Er staat alleen dat het kindje onderweg was naar een restaurant langs de piste.
Laten we dus geen oordeel vellen voordat duidelijk is wat en waar het is gebeurd.
Laten we stellen dat het af en toe nodig is om overdag met een pistebully op de piste te komen, al is het alleen om een gevaarlijke situatie op de piste te verwijderen.
Groeten Jan
Zo'n ongeluk is verschrikkelijk en ik wens het niemand toe.
Maar een aantal van bovenstaande reacties slaat nergens op. Ze passen in in de tendens dat een statistisch gezien zeldzaam ongeval onmiddellijk moet leiden tot geheel verbieden van wat dat ook. Een gedrag dat maar al te graag door overheden wordt gevolgd.
Een pistbully hoort op de piste. Een groot deel van de werkzaamheden door pistebullies wordt al gedurende de nacht verricht ten gunste van de wintersporters die overdag niet gehinderd willen worden.
Als er dan toch overdag voor ons wintersporters met een pistebully wordt gewerkt, dan horen zowel chauffeur als wintersporters uit te kijken en de verantwoordelijkheid te nemen dat de kans op een ongeluk zo klein mogelijk is. Als kinderen nog niet bekwaam genoeg zijn om die verantwoordelijkheid te dragen, dan moeten ouders hun verantwoordelijkheid nemen en niet hun verantwoordelijkheid afschuiven naar bedrijven en instanties.
Hetzelfde geldt voor afslaande vrachtauto's. Er is van alles aan vrachtauto's gesleuteld, maar het aantal ernstige ongelukken is niet minder geworden. Volgens mij bereik je meer door kinderen van jongs af aan in te hameren - en voortdurend te herhalen - dat ze nooit met hun fiets naast een vrachtauto moeten gaan staan.
We zijn domweg nooit in staat om het risico op deze fatale ongelukken geheel tot nul te brengen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?