skiadvies gevraagd

• DeP

Hallo allemaal,

Hierbij een vraag van mij. Vaak zo rond deze periode begint het te kriebelen. De vakantie is geboekt, tijd voor nieuwe ski's? Ieder jaar nieuwe ski's kopen is wat overdreven, maar dit jaar neig ik er toch naar.

Wat mij opvalt is dat verkopers volgens mij de aloude marketingtruc prijs verhogen en fikse kortingen geven bij ski's tot kunst hebben verheven. Het lijkt wel een wedstrijdje ‘waar krijg ik de meeste (fake-)korting’….

Aan de andere kant vind ik het ook héél erg moeilijk kiezen. Wat past mij nu? Ik probeer me goed voor te laten lichten, maar hopelijk hebben jullie ook nog goed advies.

Zelf ben ik van de categorie zwaargewicht met een redelijke ervaring (laatste jaren steeds 2x per jaar, in totaal een week of 10 ervaring). Ik ski redelijk door, maar heb niet de intentie als Bode Miller de piste af te suizen. Lekker 2 of 3 weken per jaar skieen, jezelf wat proberen te verbeteren, maar vooral plezier in de sneeuw. Niet offpiste en mijn techniek is ook niet 100%.

Nu kwam ik de Head xrc 400i tegen voor 299 euries. Leek me een aardige ski. Maar als ik in de catalogus van Head kijk, dan kom ik die al niet meer tegen (hoezo ondoorzichtige markt?). Wel de ixrc 300 en de ixrc 600. Vergelijkbaar?

Kortom, mijn vragen aan diegenen die nog niet op de latten staan zijn:

- is deze ski geschikt voor mij

- wat zijn alternatieven

- is het een goede / faire prijs

Daarnaast vraag ik me af of het niet zinvol is om ter plaatse bij een verkoper / verhuurder wat ski's te proberen en op het einde van de week 1 van die ski's te kopen. Dan kun je proberen wat je koopt. Lijkt me ook wel wat. Heeft er iemand ervaring, doet iedereen dat of is het ongebruikelijk? En vooral, is het prijstechnisch gezien interessant? Ik zie altijd zat ski's op wintersport, maar kijk dan eigenlijk nooit naar de prijzen…

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Ciao DeP.

Nog een weekje tot de Jungfrau roept :-)

• Mwah

www.ski-shop.nl/home/product_info.php?products_id=577

• Peddy

Ik zou zeggen koop een Völkl racetiger modelletje 2007/2008 ideaal voor de wat zwaardere skier. Voor 400 euro heb je weer een paar jaar skiplezier.

• DooV

DeP schreef:

>

> > Daarnaast vraag ik me af of het niet zinvol is om ter plaatse

> bij een verkoper / verhuurder wat ski's te proberen en op het

> einde van de week 1 van die ski's te kopen.

Dat is natuurlijk het beste. Hoef je niet op de ervaring van iemand anders af te gaan. Mogelijk betaal je wat meer, maar je doet in ieder geval geen miskoop.