Wachten op verse sneeuw!

• GP

Nog twee weken en dan gaan we naar Zwitserland. Ik kijk met smart uit dat de voorspelling verse sneeuw gaan aangeven. Helaas nog steeds geweldig overgoten zonning weer voor de wintersporters die er nu zitten. Vanaf 1 janauri mag het van mij weer geen sneeuwen i.p.v. hoge temp. zoals het er nu uit ziet.

GP

• Jeroen

erg he… ik ga in zo'n geval net zo lang zoeken tot ik een site gevonden heb die wel het gewenste weerbericht voorspelt ;-)

ik weet het, het is een wassen neus, maar een kat in het nauw maakt vreemde sprongen…

• roel

Volgens mij gaat het nog een hele tijd duren voordat er sneeuw van betekenis gaat vallen in de (Noord)Alpen. De zuid Franse en Italiaanse Alpen kan een retour l'est (een retourje op z'n NL) optreden als de (O)wind wat gaat liggen.

De oostenwinden houdt waarschijnlijk tot minstens half januari aan.

Voor de offpiste skiers is dit misschien slecht nieuws, maar voor de doorsnee gevorderde toch niet! Het blijf vrij koud en door de zon wordt de sneeuw niet echt aangetast: zon staat te laag en is niet krachtig zoals in het voorjaar.

De pistes worden inderdaad wat harder…

• GP

Dag Roel,

Ik lees altijd vol belangstelling je voorspellingen. (als ik de juiste Roel voor mij heb).

Ik hoop dat je gelijk hebt en ik vanaf 10 januari nog wel kan genieten van het mooie hogedruk weer. Hoewel een laagje verse sneeuw tegen die tijd wel welkom is.

• Helga

de sneeuwkanonnen kunnen wel hun werk doen, dus als je naar een gebied gaat waar veel pistes worden besneeuwd, heb jij je verse laagje sneeuw :-) en heel erg mooi weer!

• GP

Ik las net een bericht van Harry. Daar wordt men vrolijk van.

Laat het vanaf dat weekend maar lekker sneeuwen!

• GP

Zag zo juist op de weerkaarten (neerslag per 6 uur) op www.weeronline.nl dat vanaf 31 december heel zwitserland in een neerslaggebied ligt!. Joepie!!!