World Cup in Cortina

• atomic

Ik heb gezien dat er tijdens onze vakantie in de Dolomiten World Cup wedstrijden (afdaling en super G) gehouden worden in Cortina d' Ampezzo. Thuis volg ik zo veel mogelijk World Cup wedstrijden op tv. Het lijkt me wel eens leuk om een wedstrijd of training live te zien. Maar ik heb het idee dat je ter plekke niet veel van de wedstrijd te zien krijg. Volgens mij zie je die skiesters alleen over de finish lijn komen.

Wie heeft er wel een World Cup wedstrijd gezien en in het bijzonder in Cortina d' Ampezzo.

Hoe is dat in werkelijkheid. ?

• aartstyle

2 jaar geleden de afdaling in val dísere mogen bewonderen. Was prima te zien vanaf de naast gelegen pistes. Dan zie je ook pas hoe hard het wel niet gaat!! Als je de kans hebt om het te zien, zeker doen!!

• Ronaldski

In een skigebied worden altijd de belangen van races ten opzichte van de recreanten afgewogen. Met andere woorden de races zijn belangrijk, maar het geld moet vooral van de toeristen komen en die willen gewoon kunnen skiën tijdens de races.

Vaak kan je vanaf nabijgelegen pistes maar ook vanuit de liften delen van de wedstrijd zien. Alleen vlakbij de finish lukt het meestal niet omdat daar de betaalde tribuneplaatsen zijn.

Verder moet je er rekening meehouden dat je vanaf een bepaalde positie alleen maar skiers ziet langsflitsen. Zo mooi als je de hele afdaling op TV ziet, lukt het in werkelijkheid nooit.

In ieder geval is het leuk om zo'n circus mee te maken.