Hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties…!!
Ja…. we willen gewoon op vakantie !!
Maar ik begrijp best wat Helga bedoeld hoor en is ook goed bedoeld (gelukkig).
Jullie hebben onze ogen wel een beetje geopend en na wat onderzoek IN Noorwegen blijkt een vriend/bekende van ons skileraar te zijn geweest in Frankrijk. Dus we gaan zeeeeer binnenkort op de latten naar Hemsedal om eens te “spelen” en wat les te nemen.
Maar als je eenmaal bezig bent met een Wintersport vakantie krijg je er met de dag meer zin in, dus wie weet nemen we wel veel lessen en gaan we in de zomer naar het zomerskigebied om nog meer te leren…
Komen we in Oostenrijk aan, voor de 1e keer op Skivakantie en nemen we meteen de zwarte piste..hahahaha was het maar zo makkelijk.
Ondanks dat er in Noorwegen bijna door iedereen geskied wordt blijkt het advies in de winkels en uitzoek in onze ogen wat tegen te vallen. Ze hebben bv geen craft thermokleding, geen speciale skisokken en geen enkele leuke skibroek die ik leuk vindt. De prijzen zien er wel goed uit, skibroeken, geen pakken komen allemaal uit rond de 3500/4000 nok (350/400 euro), geen geld zou ik zeggen….pffff
Dus ik denk dat we maar eens in NL gaan kijken, veel meer keuze en waarschijnlijk wel iets goedkoper. We kijken echt niet zo op de centen, werken er hard genoeg voor, maar een broek voor 400 euro en nog niet eens mooi of speciaal is best geld dacht ik zo. Een beetje leuke jas zat al gauw aan de 500/700 euro.
Inmiddels hebben we ook steeds meer vragen, is er geen site waar men alle vragen in 1x kan vinden ?
We worstelen nu met vragen zoals:
–Skischoenen huren of kopen ?
–Wel of geen helm ?
–handschoenen of wanten ?
–Sneeuwbril of masker ?
En toch de vraag of we niet beter voor de kerst kunnen gaan ?
Ik heb nu hier en daar gelezen dat juist met de kerst het er heeeel erg druk is. Oke dan kunnen we ook 1-2 weken eerder gaan, maar dan is nog niet alles wit.
ben er volgens mij dus langzaam achter dat Jan. en Febr. een betere tijd is, maar dat duurt nog zo verschikkelijk….wordt dan 2010..pffff
Ik voel me nu echt een beginneling …… maar ook dat hoort bij een nieuw hoofdstuk in ons leven. Als we het skieen leuk vinden, hebben we, zoals jullie al zeggen, een speeltuin voor de deur ! (met minder gezelligheid)
groetjes Raffie