Restaurants Solden

• AJ

Wij gaan in januari 2009 met een stel vrienden op wintersport naar Solden.

Na een ochtend flink skien, hebben we enorm veel zin in een goede lunch.

Wie weet in dit gebied de betere, aan tafel serverende, restaurants op de piste te vinden? Wij hebben het namelijk niet zo op van die grote zelfbedienende vreetschuren.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Anne Jan

• Sneeuwgek

Ik ben een aantal keren in Solden geweest en moet zeggen dat de restaurants op de piste een hoog AC restaurant gehalte hebben, in het dorp heb je wel een aantal goede restaurants.

Veel succes en alvast een mooie vakantie.

• Helga

Ben er ook eens geweest, heb alleen maar zelfbedieningsrestaurants gezien…..Veel grote vreetschuren, maar misschien heb ik wat over het hoofd gezien?

• marlene

Volgende keer dus naar de Dolomieten! Op een paar vreetschuren na allemaal bediende restaurants.

• Phil

Ter hoogte van Hochsölden waar je langs ski't, en waar je langs de kant diverse hotels ziet, bevindt zich midden op de piste een aardig klein en niet al te druk restaurantje, voorzover ik me kan herinneren.

Dus halverwege het berg- en dalstation.

We zijn er vanuit Hochsölden vaak -over de skipiste- heengelopen.

De meeste skiërs gaan er namelijk achter langs.

• simoontjuh

Ja dat klopt ,bij Hoch Solden zit er 1( smaakt overigens heerlijk.

Het is de afdal ing van de Giggijoch naar het dorp . dus de dalafdaling moet wedl open zijn wil je daar gaan eten.Moet wel zeggen dat als je met heel erg beginnende skiers of kleine kinderen dit een redelijk pittig stukje kan zijn(ligt ook aan de hoeveelheid sneeuw)

verder Zit er nog 1 hele knusse aan de rode 11 van het Giggijoch richting de Gaislachkogel.

Ook een heel mooi stuk om te skieen,minder druk omdat de klassen vooral op het stuk van het Giggijoch blijven.

Verwacht in dit restaurant overigens geen Haute cuisine maar het is echt landelijk en knus.

Veel plezier!

• Bart

Hoi AJ,

In Hochsolden, aan de piste, ligt het Sonnenhotel: een prachtig terras met lekkere kaart. Heerlijk als de zon schijnt buiten lunchen.

Verder las ik laatst op de website dat er boven bij het bergstation Giggijoch een restaurant helemaal verbouwd is, ze hebben daar ook een restaurantgedeelte waar je bediend gaat worden.

Ook zijn er een aantal kleine restaurantjes op de piste waar je bediend wordt of waar het niet zo'n groot zelfbedienings-gebeuren is.

Alvast smakelijk eten!

Bart

• gert-jan

sluit me aan bij simoontjuh aan piste 11 een leuk restaurant.

vergeet ook het restaurant niet welke ligt aan de lange afdaling

van de gletscher naar het dorp. je ziet de kippen aan het spit, heerlijk.

veel plezier. o ja bij philipp lekkere pizza's. staat wel op het dak.

gert-jan

• Ski Ilse

Mijn favorieten:

Sonnblick Scene

Rustikales Bedienungsrestaurant in Hochsölden gelegen (Piste 19, 20). Geeignet für Großver-anstaltungen von 40-200 Personen. Auch zu Fuß erreichbar in 5 min. von der BST Einsessellift Hochsölden.

• Tagesbar

• Sonnenterrasse (200 SPL)

• Eisbar

s' Pfandl

Das Pfandl bietet Tiroler Gastlichkeit in gemütlicher Atmosphäre. Die Speisekarte bietet einen interessanten Streifzug zur heimische Gerichte, aber auch überregionale Speisen werden gekocht.

• Bedienungsrestaurant

• Sonnenterrasse

• auch abends geöffnet

Heidealm

Die Heidealm liegt in herrlicher Lage auf einem Plateau oberhalb der Gaislachalm (Piste 2). Traumhafte Aussicht ins Venter Tal. Gemütlichkeit in uriger Athmosphäre.

• Bedienungsrestaurant

• Sonnenterrasse

• Tagesbar • Eisbar

• kwertie

De restaurants van de hotels op de Gaislachalm zijn wel leuk. Te bereiken via de meest linkse pistes op de kaart (skiroutes).