Wanneer gehele gebied Laax open??

• GP

Tot mijn verbazing zie ik dat nog steeds niet het gehele skigebied is geopend. (85 km v/d 220 ). Het is prachtig weer daar en het is vakantie tijd.

Wij vertrekken 10 januari a.s. en ik hoop dan echt dat ze het hele gebied open hebben. Uiteraard afhankelijk van het weer.

Het valt mij sowieso op dat in Zwitserland geen enkel gebied als alle pisten open hebben in tegen stelling tot Oostenrijk.

Wie heeft hier ervaring mee.

• kootje

Mij is verteld, dat het dal een föhndal is. Dat betekent, dat een zuidelijke stroming warme bovenwinden geeft en alleen het zuiden veel neerslag heeft.

Naar de laatste berichten moet er voldoende sneeuw liggen, maar niet zo veel als elders is gevallen.

Om een voorbeeld te geven; vorige week hadden ze daar zelfs een dag met 12 graden.

Over de opening van het gehele gebied kan ik je niets vertellen.

• Ewald

Vorig jaar zijn wij rond half januari geweest en was alles gewoon open. Er lag toen minder sneeuw dan nu.

Gezien de foto's op hun website lijkt het er wel op dat het op dit moment hard waait. Dat was ook voorspeld. Misschien dat dat de reden is.

Stuur anders even een mailtje naar hun VVV. Dat kan vast via www.laax.com.

Laat je de uitslag even weten…wij gaan nml. 14 januari……

• skiester

Ik sta er a.s zaterdag op de latten. als het hotel wifi heeft dan zul je dus snel horen van me….

• skiester

overigens zat ik net naar de webcams te kijken en zag ik overal skieen, alleen helemaal boven bij de sleper waren ze aan het prepareren. Volgende week wordt het ook pas echt druk (als ik er ben..) denk ik. Er ligt iig genoeg sneeuw.

Ik heb ook het idee dat ze het niet helemaal bijhouden. Op de website staat nl de data van 18 december (12 liften open), terwijl als je het opvraagt als pdf krijg je dat vandaag 22 dec 21 liften open zijn. Nogal een verschil!

• skiester

vandaag stond op de website: alle anlagen open. Dus maak je geen zorgen…..