Skisafari Dolomieten

• Janneke

Ik zit toevallig net even op de site van Vrij uit te kijken, maar kan alleen een huttentocht in Salzburgerland vinden… geen huttentocht in de de Dolomieten?

• Jan Dirk

Hoi Janneke,

Ik heb gelijk ook gekeken en als je onder wintersport zoeken Italie intikt,

dan staat op pagina 3 de huttentocht vermeld.

Groetjes,

Jan Dirk

• Laakie

Hallo Marlene,

Ik zou graag ook zo'n huttentocht willen maken, alleen zit ik een beetje te twijfelen of ik wel genoeg ervaring heb. Ik heb 4 x 1 week ski ervaring. 1 keer een hele week les gehad, 2 keer 3 dagen en vorig jaar 2 uur prive les.

Kun je mij een beetje een indruk geven hoe het niveau van de deelnemers bij jou waren.

Groet,

Laakie

• marlene

Hoi Laakie,

De ervaring die je aangeeft zegt met niet zoveel. Je moet ervan uitgaan dat rode pistes geen probleem voor je zijn. Kom je jezelf te vaak tegen op een rode piste dan kan je zo'n tocht misschien beter een jaartje uitstellen.

De gids die voorop skiet gaat nl. gewoon door. Af en toe wordt er even gestopt. Natuurlijk skiet niet iedereen even snel. Mijn vriendin bijv. was bijna altijd de laatste. Ik hield gewoon in de gaten of ze nog volgde. Dat deed iedereen een beetje met zijn eigen reisgenoot. Als de gids in de gaten heeft dat er niet goed gevolgd wordt zal ie vanzelf wel een beetje vaart minderen denk ik.

Weersomstandigheden kunnen een piste extra moeilijk maken. Hebben wij ook gehad. Dan wordt er echt niet van je verwacht dat je naar beneden gaat racen.

Ik neem aan dat je zelf het beste weet wat je vaardigheden zijn op een rode piste.

Zelf heb ik voorafgaande aan de tocht een stuk of 10 lessen genomen op de rollerbaan. Heb ik heel veel aan gehad.