Serfaus dag 2 tm 5

  • Aldo

    Zo vandaag weer even een update vanuite Serfaus,

    we hebbend e afgelopen dagen alle soorten weer gehad. Van heerlijk zonnog tot veel wind tot mist tot sneeuw. Momenteel sneeuwt het weer en dat is een welkome aanvulling.

    Op de piste s ligt sneeuw zat en is ook nog van goede kwalieit maar naast de piste s ligt bijna niks. Zeker de hoger gelegen delen zijn zo goed als kaal. De reden daarvan is dat de fohn nogal heeft geblazen en dus hoog heel veel sneeuw heeft weg geblazen. Op de pistes is het dus prima skien maar off piste zit er nog niet in. Omdat het park ook nu pas geshapt word zijn de foils nog niet gebruikt en is het de hele dag lekker Carvin Marvin spelen.

    Serfaus als dorp is leuk maar iedereen die hier heen komt die denkt dat het autovrij is komt bedrogen uit. Ondanks een leuk verhaal aan het begin van de week van oom agent (auto parkeren en daarna de hele week niet meer gebuiken) rijden er de hele dag VEEL autos door het dorp. Vond het in Saalbach rustiger met auto s dan hier !!!!. Staat zelfs zo nu en dan file in het dorp !!!.

    De ondergrondse doet het nog steeds en das een uitkomst dus wat als die auto s nou aan het doen zijn elke keer ???.

    Verder 9 groepen Met Nederlanders die hun Anwerter aan het trachten te halen zijn. De helft skied als pinokkio of houten klaas en is meer met de show en hoe zie ik er uit bezig als met hun opledining dus ga morgen maar eens bij de prufung kijken.

    Zatedag vroeg weer naarr huis !!!

    tot laterssss

    Aldo

  • Paskal

    Thanx voor je update!

    Vooral die tekst over de NL-ers die hun Antwerter trachten te halen is erg goed :)

  • Oscar

    Hoi Aldo,

    > Op de pistes ligt sneeuw zat en is ook nog van goede kwaliteit maar naast de

    > pistes ligt bijna niks.

    Zou je niet zeggen met al die berichten over dorpen die van de buitenwereld afgesloten zijn.

    En Serfaus ligt toch niet bepaald laag.

    > …rijden er de hele dag VEEL auto's door het dorp. Staat zelfs zo nu en dan

    > file in het dorp !!!.

    Lijkt me maar niks, skiën tussen de uitlaatgassen…

    Overigens: in het “autovrije” Zermatt heb ik ook wel eens een file gezien. Maar dat waren elektrotaxi's en -bussen.

    > Verder 9 groepen Met Nederlanders die hun Anwerter aan het

    > trachten te halen zijn. De helft skied als pinokkio of houten

    > klaas…

    Volgens mij moet dat “Antworter” zijn (telefoonbeantwoorder), anders kan ik niet verklaren waarom ze daar constant “Hallo” staan te roepen…:)

    > dus ga morgen maar eens bij de prufung kijken.

    Veel plezier daarmee. Niet vergeten te filmen!

    groeten,

    Oscar.

  • Raffie

    Hai Aldo,

    ga zo door met schrijven/typen !

    alleen wel zodat wij het ook begrijpen hahahaha

    Wij willen volgend jaar in dezelfde periode, maar nu ik lees dar er “minder” sneeuw ligt… misschien dan toch 1 of 2 weken later. Ook misschien beter ivm de drukte, want ik lees overal dat de kerst/nieuwjaar periode wel erg druk is.

    Ik dacht dat Januari en Febr. veel drukker waren…

    Ik wacht met spanning op je nwe bericht.

    ps hoeveel slaapkamers heb je in het hotel ?

    Raffie

    een nwe schrijver/vrager