Hoe laat vertrekken op zaterdag 1

• Jan

Om 13.00 uur staat er nog een lange file, deze zal pas aan het einde van de middag afnemen.

Vorig jaar om 13.00 uur uit westendorf vetrokken op zaterdag, week na de krokus vervolgens tot na munchen in de file gestaan, dit heeft een vertraging van meer dan 2 uur opgeleverd.

Jan

• Henk

Slechts 1 keer ervaring hiermee gehad maar om 3 uur 's middags waren toen de files nog niet opgelost maar hier heeft het weer zeker invloed op en het weggedrag en eventuele ongelukken die er wel/niet plaatsvinden op de autobahn, soms valt het mee. Ik denk dat de optie is heel vroeg vertrekken en alles voor zijn of inderdaad later vertrekken met de vraag of je optijd bent om die dag nog een en ander te kunnen regelen.

Groet,

Henk.

• simoontjuh

Ik moet mijn medeprikkers gelijk geven, je moet echt voor 9.00 Munchen voorbij zijn.Anders is het huilen met de pet op.(en ja ik spreek uit ervaring)

Of 's avonds vroeg vertrekken,of inderdaad die zaterdag zo rond een uur of 5 ,6 zodat je er achteraan rijd.( en zo in principe 1 vakantiedag inlevert)

Wij hebben er ook al eens uren gestaan,en n iet alleen bij Munchen,maar ook het gedeelte Richting Innsbruck.

Wat wij nu altijd doen is overnachten om die ellende te omzeilen.Met 2 kids in de auto is het niet echt een pretje die files….'s middags om 2 uur rijden,en dan zijn we tegen een uurtje of 10 bij het overnachtingsadres voorbij Munchen.

Lekker slapen,heerlijk relaxed ontbijten en dan het laatste stukje zodat we er 's morgens zo rond een uur of 11 zijn.

Dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn??

• Alice

Wij hebben nog nooit vast gestaan bij Holzkirchen en de route langs de Achensee Idd moet je nog langs Munchen maar je omzeilt wel het autobahn dreieck Inntal waar het ook altijd gigantisch druk is. wat ook een mogelijkheid is om door Munchen te gaan staat goed aangegeven en gewoon soort autobaan veel minder druk. (dit deden wij ook altijd bij Lyon) Voordeel dat het ook nog een mooie route is en je kunt ook hier best lekker door blazen hoor, natuurlijk geen 150 km maar als je in de file staat schiet je ook niet echt op. (niks meer balen als stapvoets rijden en dan ook nog van die malloten die telkens van rijbaan wisselen) succes met je keuze en heel veel plezier.

• Robyn

Wij hebben ook enkele keren 's nachts gereden. Vertrek om 12.00 uur vanuit de kop van Noord-Holland richting Konigsleiten. Het reed lekker door, maar brak ons telkens op tegen de morgen. Je probeert vooraf te slapen, maar door alle inpakstress etc. rust je niet helemaal top uit. Althans wij niet. Onderweg durfde ik bijna niet te gaan slapen omdat ik bang was dat de bestuurder ook in slaap zou vallen. Het was zo rustig op de weg dat door het monotone rijtempo de vermoeidheid er ondanks de vele red bull en koffie in hakte. Vorig jaar besloten om vrijdagmiddag direct na schooltijd 12.00 richting Oostenrijk te rijden. Was wel heel druk in NL. Bij Munchen rond 22 uur een prima hotel gepakt (60 euro voor 2 volw+2kids incl. ontbijt vooraf geboekt). En na het ontbijt rond 9 uur op ons gemak dwars door Munchen en de bergen / Achensee naar het Zillertal gereden. Alleen daar hebben we wat file gehad. Om half 1 waren we op de plaats van bestemming.

Dit jaar hebben we hopelijk mazzel richting Ellmau. De wisseldag van ons appartement is op zondag 15 februari. De skischool kunnen we vooraf online boeken (krijg je nog korting voor ook). De lessen voor de kinderen starten ook op maandag. Materiaal hebben we zelf. Dat kun je vaak ook online vooraf boeken overigens.

Helaas duurt het nog even voordat we gaan. Jaloersmakend al die auto's met skiboxen die vandaag al vertrekken.

Veel sneeuwfun

• Trees

Robyn: hoe heet dat hotel (misschien een optie)

• Robyn

Het is een express hotel van Holiday Inn in Feldkirchen Ost. Er is er ook een nabij de luchthaven. De prijs is wel hoger als vorig jaar. Incl. ontbijt zie ik nu op de boekingspagina dat een 4 persoonskamer € 86,– euro kost. Wij betaalden deze zomer € 49,– en vorige winter (voorjaarsvakantie Noord) € 59,– + € 10,– voor het in de garage stallen van de auto. Kan ook gratis buiten de poort, maar met al die kostbare bagage hebben wij vooraf een garageplek gereserveerd. De prijs is afhankelijk van de te verwachten boekingen. Als er een beurs is in de messe gaat de prijs omhoog. Zo ook op verwachte vakantiedrukte dagen. Geloof dat we mazzel hebben gehad vorig jaar met die prijs. In Feldkirchen zat ook een onogelijke Stube Restaurant. Zij hebben ook goedkope kamers en je kunt er lekker eten voor weinig. Het is alleen heel oubollig en heel stil qua gasten. Ik ben helaas de naam vergeten. Een oproepje plaatsen voor overnachtingsadressen op een van de fora wil ook nog wel eens werken.

De link naar de reserveringspagina van het express hotel is http://www.hieexpress.com. Zoeken nabij Munchen binnen 15 km. Als het goed is, komen de verschillende hotels dan naar voren.

Succes!

• Rik

Hallo,

Wij zijn gisterenavond teruggekomen van onze vakantie uit Oostenrijk.

Wij zijn zaterdag 20 december rond 06.00uur vertrokken vanuit Arnhem. Wij hadden dus al een heerlijke nachtrust gehad en waren top vit!

Wij hebben wel file gehad, maar niet veel!

Wij vonden het goed te rijden en ook erg meevallen met de drukte op de weg. Wij kwamen rond 15.00uur aan in Oostenrijk op onze bestemming. Wij vinden deze reistijden perfect!

• Linda

Ook wij rijden de 14 richting Zillertal. (Koningsleiten); wij vertrekken vrijdag's om een uur of 11 ('s avonds) maar mijden Munchen! Wij rijden voor Munchen richting Bad Tolz. Je komt dan via de Achenpass het Zillertal in. 's ochtends tegen een uur of 9 zijn we in het begin van het Zillertal. Drinken daar koffie met broodje bij een bevriend pensionhoudster en zijn dan meestal rond een uur of 11 bij de accomodatie. Ook daar kunnen we meestal direct in waarna de “rijders” even gaan rusten. En nu niet allemaal via Bad Tolz rijden anders staan we daar weer in de file !!

• ed

Linda, vanwaar vertrekken jullie?

Jullie route ziet er goed uit, eingelijk geen toestanden zo bij munchen.

Het is alleen te hoen dat den achenpass wel open is.