Zoals enkele berichten hieronder te lezen, ben ik net terug van mijn skivakantie.
Dit keer maakte ik voor het eerst mist en slecht zicht mee.
Een paar keer gebeurde er iets geks, waarvan ik me afvroeg of meer mensen dit kennen. Misschien weet je zelfs een manier om dit te voorkomen?
De eerste keer ging het zo:
Het zicht was slecht, ik zag geen relief meer in de piste. Ik kon nog juist zien waar mijn vriend stilstond (moest alweer op mij wachten). Ik gleed naar hem toe en stond stil. Ineens voel ik me dizzy, de piste glijd onder me door en ik val.
Een tweede keer gebeurde ongeveer hetzelfde, maar ik wist overeind te blijven, ondanks het dizzy gevoel. Ik ontdekte toen dat ik niet stilgestaan had, terwijl ik wel die illusie had.
Volgende keren ging ik er bij voorbaat maar vanuit, dat ik mogelijk toch nog doorgleed, alhoewel ik dat nergens aan kon zien. Een aantal keren overviel me toen toch nog die dizzyness
Ik had afwisselend mijn oranje en gele goggle op, hetgeen geen verschil maakte. Ik vraag me af of er goggles zijn (tips welkom) die tegen dit soort verschijnselen zijn opgewassen, met andere woorden, waardoor je toch nog beter ziet.
Olga