Keuze skigebied

  • Marco

    We willen van 07/tm 14 feb naar oostenrijk .Heb acco gevonden in Sankt Johann Pongau/Damuls en Sankt Gallenkirch.Hebben 6 jaar skiervaring ,voorgaande jaren in Nauders/Zell am Ziller/Zell am Zee en Grosarl geweest.

    Heeft iemand ervaringen in deze skigebieden want we vinden het een lastige keuze .

    Damuls is erg sneeuwzeker maar nier zo groot !

    Hoor graag jullie reactie's .

  • Ewald

    Ik heb ervaring met St Gallenkirch.

    Silvretta Nova gebied is een leuk skigebied met 100 km. piste. In de buurt heb je ook noch Schruns (Hochjoch-gebied) en Gargellen waar je een dagje heen kunt gaan. Prima gebied voor 1 week en ook niet al te ver weg.

    Een aanrader

  • Maartje

    Ik heb ervaring in beide gebieden. St. Gallenkirch heeft idd een groter skigebied, waar je je zeker een aantal dagen kunt vermaken. In de periode dat jullie gaan zou ik me niet heel veel zorgen maken over sneeuwzekerheid. Zoals gezegd kun je ook een dagje naar Schruns en Gargellen.

    Damuls is ook een heel mooi skigebied, maar ik denk voor maximaal 2 dagen. Maar je kunt met dezelfde skipas ook naar diverse skigebieden in de buurt, zoals Warth-Schrocken en Au-Schoppernau. Je moet daarvoor echter wel een stukje rijden. Er rijden geloof ik ook wel skibussen, maar ik weet niet hoe de aansluitingen daarvan zijn. Wij hebben vorig jaar in Au gezeten, wat redelijk centraal tussen de genoemde gebieden lag. Is zelfs nog iets minder ver dan St. Gallenkirch.

  • haas

    Silvretta Nova is mooi, goed bereikbaar. Geen spetterende apres ski of zeer aansprekende dorpen Schruns is nog het leukste.

    Damuls ken ik niet, maar Warth zou ik absoluut afraden. Van beide gebieden kun je we wat vinden via de archieven.

  • Ron

    Waarom raad je Warth absoluut af Haas? Oke is niet zo groot misschien, maar erg sneeuwzeker, modern en afwisselend. En groter dan Gargellen en Schruns/Hochjoch. Gargellen is dan wel weer klein maar fijn.

    Alleen Silvretta Nova is met zijn 100km het grootste skigebied. En zeker de moeite waard. Wij zaten ook in Schruns afgelopen maart ! Erg leuk dorp.

    Alleen de Golm zijn we niet opgeweest. De andere 3 gebieden wel.

    Ski Amade is natuurlijk nog groter, maar niet aaneengesloten. In Sankt. J. im P.

    zou ik niet gaan zitten. Lage ligging en aan de rand van het skigebied.

    Dan liever Wagrain, Kleinarl (of Radstadt. Kan je ook nog naar Obertauern.sssstt)

    Succes met zoeken.

  • haas

    Eerder schreef ik dit over Warth:

    Ik vond (krokus 2007) vooral de verhouding lift (incl wachttijd) en skitijd wat uit verhouding. De pistes dus kort. Het hoogte verschil is natuurlijk ook relatief klein. De liften zijn wel snel en goed aangesloten. De blauwe pistes zijn vooral wegen en glijpaden. Enkele pistes op de zuidkant waren ronduit slecht. Een zwarte piste niet geopend (ook meer een pad dan een piste trouwens). De omgeving is wel mooi, maar relatief kaal. ~

    Verwacht ook niks van het dorp, eigenlijk is het niet eens een dorp omdat het geen centraal plein oid heeft, meer een verzameling huizen met een bank, een supermarkt en veel hotels. Ik denk dat er nagenoeg geen apres ski is, zeker niet buiten het seizoen.

    Tegenover de lift ligt wel een mooi hotel met binnen/buitenzwembad. De naam ben ik even kwijt.

    Wetende wat ik nu weet, zou ik zelf een ander gebied kiezen voor een vakantie of weekend, maar ik ken ook mensen die jaar op jaar terugkomen in Warth en er erg enthousiast over zijn!

  • Helga

    Ik ben een lang weekend naar Silvretta Nova geweest en zat in St Gallenkirch. Leuk skigebied, waar je je zeker kunt vermaken + uitstapjes mogelijk (zoals al is genoemd)

    Weinig NL-ers, het is het nog een beetje onontdekt door massa's NL-ers en het zou mooi zijn, als dat zo zou blijven…

    oja het is ook goed aan te rijden vanuit NL

  • Sylvia

    Hallo,

    Ik begrijp dat jij zowel in Au/Schoppernau als in Damuls bent geweest. Wij zijn nu 2 keer in Au/Schoppernau geweest(wat erg goed is bevallen), maar voor de afwisseling zitten we nu te denken om naar Damuls te gaan.Kun je me zeggen hoe dit gebied is in vergelijking tot Au/Schoppernau?

    Groetjes Sylvia