Veel gestelde vragen over het Nieuwe Prikbord/Forum

  • Vincent

    Het forum is nieuw en dat roept wat vragen op, ik heb de vragen die ik de afgelopen week in de mail heb gekregen hieronder beantwoord:

    1. Moet ik opnieuw een account aanmaken? Ja, helaas is het niet mogelijk om alle oude accounts mee te nemen naar het nieuwe forum, dit heeft diverse redenen en één daarvan is de nieuwe privacy regels. De nieuwe accounts worden opgeslagen op een extra beveiligde server van Sanoma

    2. Hoe maak ik een nieuw account aan? Een account aanmaken is eenvoudig. je gaat naar deze pagina, daar vul je de gevraagde informatie in en verzin je een gebruikersnaam en een wachtwoord. Je e-mail adres mag hetzelfde zijn als op het vorige prikbord. Nadat je alles hebt aangemaakt krijg je een e-mailtje met een linkje om het account te bevestigen. 

    3. Hoe log ik in? Dat kan via deze pagina, ben je je gebruikersnaam vergeten of log je liever in met een e-mail adres dan is deze pagina de juiste pagina.

    4. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan gebeuren, via deze pagina krijg je een e-mailtje met een link om een nieuw wachtwoord aan te vragen.  Het kan even duren voor je het e-mailtje krijgt. 

    5. Nieuwsbrief uitvinken Deze optie staat standaard aan,  daarmee geef je startpagina toestemming om je relevante reclame mails te sturen, momenteel ontvang je dan 3 a 4 e-mails met aanbiedingen die niet wintersport of ski zijn gerelateerd. 

    Post is bewerkt op sep 21, 2014, 12:10 p.m. door Vincent [Beheerder]

  • Vincent

    skimiepie

    Ja ik snap het, maar op mn ipad doet dat niks. Zal even op mn computer proberen.

    bedankt!

     

    Het systeem van het nieuwe prikbord werkt nog niet lekker op mobiele devices, in één van de komende releases moet dit zijn opgelost. 

     

  • Vincent

    Nog een tip gebruik geen leestekens bij het aanmaken van een gebruikersnaam, daar kan de database nog niet goed mee omgaan.

     

  • Vincent

    ali

    Ik denk, zal  even checken. En jawel hoor het oude prikbord werkte net nog.:O 

    Jammer genoeg is het nu toch echt niet meer mogelijk om te schrijven of te reageren op het oude prikbord.  Ondertussen staan de ontwikkelingen niet stil en komen er binnenkort weer wat nieuwe features.  Als beheerder van startpagina schuif ik elke maand aan bij een beheerdersoverleg, en kan dus functionaliteiten aandragen die gemist worden. 

    Dus kom maar op met features die jullie graag zien op de nieuwe fora.;)

     

  • Vincent

    joep

    Foto uploaden, dan moet je eerst de foto ergens op het web publiceren (mbv van photobucket oid) en dan kan je ze uploaden op het forum

    Helaas is het uploaden van foto's op de startpagina server niet mogelijk. i.v.m. copyright issues, dat levert heen en weer veel juridisch geneuzel en dus hoge kosten met zich mee.

     

  • Vincent

    Er zijn wat nieuwe dingen toegepast op de forumsoftware, zou kun je nu makkelijk zien of er een nieuw bericht is geplaatst in een topic en een nieuwe zoekfunctie is nu werkend te vinden boven in de header van de pagina.