Sunweb opstapplaats Amsterdam gewijzigd

  • Haring Harrie

    Na jaren op de opstapplaats stadionplein te zijn opgestapt moeten we nu naar onderstaande opstapplaats

    Bij het Stadionplein was de Febo en een toilet, hier is helemaal niks. !!!!!

    Wat vinden jullie hiervan ?? Ben er niet echt blij mee maar wat kan je hier aan doen ???

    http://wintersport.sunweb.nl/oostenrijk/ski_amade/schladming/hotel_planai.htm?view=destination&sub=transport

    Opstapplaats Amsterdam gewijzigd!

    De opstapplaats in Amsterdam is deze winter gewijzigd naar de Europaboulevard (P18). De opstapplaats op het Stadionplein wordt niet meer gebruikt. De nieuwe locatie ligt aan de Europaboulevard tussen de kruisingen met de Van Nijenrodeweg en de Van Boshuizenstraat. Het adres wat ingevoerd kan worden in het navigatiesysteem is; Amsterdam, Europaboulevard 24 (adres Shell tankstation). De bussen zullen op het parkeerterrein (P18) aan de overzijde van het Shell tankstation stoppen). Let op! U kunt uw auto niet parkeren op P18. In de omgeving zijn diverse parkeergelegenheden beschikbaar.

  • CS

    Ik denk dat de Shell binnenkort goede zaken gaat doen daar…

    https://maps.google.nl/maps?ie=UTF-8&layer=c&z=17&iwloc=A&sll=52.328992,4.889383&cbp=13,273.9,0,0,0&cbll=52.328974,4.889812&q=Amsterdam,+Europaboulevard+24&ei=0p2WUufSHsi_0QWYzoDoCQ&ved=0CDIQxB0wAA

    Je zult je sowieso moeten laten afzetten en ophalen door iemand denk ik. Je auto 10 dagen in een parkeergarage in de buurt laten staan lijkt mij ook geen optie, dan wordt het wel een erg dure vakantie en had je net zo goed met eigen auto kunnen gaan…

  • sylv

    Net zoals in Utrecht! geen wc's en als het met bakken uit de hemel komt gaan we lekker met z'n alleen zeiknat de bus in….

    Gelukkkig hebben we dat in al die jaren nog niet gehad, maar toch.

  • Janneke

    Precies, in Utrecht is de opstapplaats jaren geleden al verplaatst van het handige Jaarbeursplein bij het station naar het nieuwe muziektheater aan de A2. Niks, een kale winderige parkeerplaats, maar verder niks. Geen wc, geen koffie. Plus, als je bijv. met openbaar vervoer naar Utrecht reist, nu ook nog een extra busritje hebt van het station naar de opstapplaats.

    Voor de reiziger absoluut niet praktisch. Maar alle gemeentes zijn tegenwoordig hard bezig dit soort vervoer weg uit het centrum te krijgen en te verplaatsen naar buiten de stad. Net als de P&R gelegenheden.

    Ik snap het wel van de gemeente Utrecht, maar als reiziger ben ik er niet echt blij mee.

    Gelukkig gaan we komende kerstvakantie gewoon weer met de auto (zoals meestal eigenlijk, en af en toe met de bus).

  • Vincent (ski.startpagina.nl)

    De opstapplek in Amsterdam is met een reden verplaatst:

    De gebruikelijke opstapplaats in Amsterdam bij het Stadionplein voor alle touringcars is komen te vervallen vanwege werkzaamheden ten behoeve van een ondergrondse parkeergarage en nieuwe appartementencomplexen.

    Als gevolg van deze werkzaamheden is de opstapplaats tijdelijk gewijzigd naar Europaboulevard, P18, nabij de Amsterdam RAI. De Europaboulevard is gemakkelijk te bereiken vanaf de Ringweg zuid (afrit s109).

  • Haring Harrie

    Vind het allemaal prima dat het gewijzigd wordt, maar zorg dan tenminste voor een toilet en een plaats waar je droog kan staan. Op deze nieuwe plaats is totaal niks !!

    Hier kan toch wel een klein beetje rekening mee gehouden ???? We betalen genoeg voor de reis en dan worden de klanten zo behandeld van sunweb

    Ik stuur deze gehele discussie trouwens ook naar Sunweb dan kunnen ze lezen wat de klanten hiervan vinden.

    Dussssssssssss graag meer reacties !!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Janneke

    Hoe vervelend het ook is, Harrie, de gewijzigde opstapplaats geldt ws voor alle bussen, niet alleen Sunweb. Je kunt denk ik beter gaan klagen bij de gemeente en vragen of zij misschien een toiletvoorziening willen regelen, ik geef je weinig kans van slagen, maar je weet maar nooit.

  • sylv

    klopt geldt voor alle maatschappijen. Vaak zit je ook met meer reisorganisaties in 1 bus, vooral buiten hoogseizoen. Dus dit is absoluut niet aan

    Sunweb te verwijten. Zoals Janneke al zei de gemeente bepaald dit en de organisaties moeten het er mee doen.

  • Haring Harrie

    Ik vind wel dat het aan sunweb te wijten is. Als ze een beetje zoeken valt er vast wel iets beters te regelen dan waar we nu op stappen, desnoods ga je niet naar amsterdam maar naar een andere locatie.

    De meeste mensen worden toch gebracht naar de opstapplaats en of dat nou Amsterdam of bijv ,Diemen of Amstelveen is maakt weinig uit, toch ?????????????

  • Joep

    Die busreizen hebben vermoedelijk een winstmarge van niks. De doelgroep is ook niet de meest kritische consument, want die vertikken het sowieso om in de bus te stappen. Elke euro die extra moet worden uitgegeven om dat te verbeteren zal er een teveel zijn. Ik begrijp heel goed dat de verschillende gemeentes niet zitten te wachten op die bussen door de stad. Maar waarom in Utrecht bijvoorbeeld niet wordt gekozen voor de P+R bij de Ikea in de buurt (die uitstekend te bereiken is met de metro) begrijp ik inderdaad ook niet.