Route naar Fiss, ver van de snelweg?

  • Rob

    Wij zijn ons voor volgend jaar aan het oriënteren op een skigebied. Dit jaar zitten we in Wildschönau, een klein skigebied op 14 km. van de snelweg. We zitten er aan te denken om volgend jaar naar Fiss-Serfaus te gaan. Skigebied spreekt me erg aan. Ik heb gekeken via de routeplanner hoe te rijden: toch wel zo'n 100 km. aan kleinere wegen na het verlaten van de snelweg?? Ik heb een kind dat snel wagenziek is; hoe is het om zo'n stuk binnendoor te rijden??? Is het druk (veel remmen en optrekken) of bochtig?? Is het een alternatief om toch via de Inntal-Autobahn te rijden? Graag jullie ervaringen.

  • Alex

    Rob,

    Het valt naar mijn mening wel mee met de binnendoor wegen. We zijn afgelopen jaar via Ulm, Bregenz, Landeck gereden.

    Het grootste deel is snelweg, daarna een kilometer of 50 aan provinciale weg, waarbij het draaien en keren reuze mee valt. Je rijdt door de dalen heen, af en toe wat tunnels (oa de Arlberg tunnel). Vanaf Landeck ga je omhoog richting Fiss, dat is a la Alpe d'Huez met haarspeldbochten omhoog. Afgelopen jaar was de weg helemaal schoon en regende/sneeuwde het niet, konden in een ruk omhoog. Heb het nog niet ervaren dat het druk is, dan zou het wel wat meer remmen en optrekken kunnen zijn.

    groet,

    Alex

  • Marinus

    Tot verleden jaar, als je over de Fernpas ging, was het nog flink draaien in Zuid-Duitsland. A7 is nu gedeeltelijk kraar, dus draaien is een stuk minder geworden. Fernpas zelf is nog wel wat draaien, maar valt erg mee.

    Route die Alex aangeeft is heel goed te rijden.

    Maar ja, op het laatst moet je hoe dan ook 500 meter omhoog. Ben nu een keer of 6 in Serfaus geweest, maar nog nooit kettingen nodig gehad om omhoog te komen.

    Marinus

    P.S. Wel eens aan Primatour gedacht? Werk goed bij mijn oudste, is ook erg snel wagenziek.

  • Rob

    Primatour helpt helaas niet……ze kan slecht medicijnen innemen en moet al kokhalsen als ze zo'n pilletje moet innemen…..en dat is juist wat we niet willen. Rekening houden met de route is effectiever. Klimmen moet uiteraard overal, maar een goede route ná de snelweg helpt ook.

  • Freetje

    Heb je wel eens seabands geprobeerd, Wil ook nog wel eens helpen,

    ze zijn te koop bij apotheek/drogist. Het is een armband met een drukput erin. Ik hoor wisselende ervaringen, maar je kunt het altijd proberen8-)

    Ik heb er zelf meer last van als ik achterin zit, Mag ze evt al voorin?

  • Janneke

    Ik werd vroeger als kind ook altijd wagenziek. Al na een kwartier kwam de eerste kotsbui, en dat herhaalde zich meestal nog een paar keer onderweg (vooral bij files en bij haarspeldbochten). Achterin is het het ergste, voorin viel het wel mee, en uiteindelijk ben ik er gelukkig overheen gegroeid (maar ik moet bijv. in de auto, bus of trein geen boek gaan lezen, want dan is het onmiddellijk weer foute boel).

    Wat voor pilletjes mijn moeder me op een gegeven moment gaf weet ik niet meer, maar ook ik kon als kind slecht pillen slikken. Ze bleven achter in mijn keel hangen, en door de smaak die ik dan in mijn mond kreeg, werd ik al misselijk, bijna net zo erg als in de auto, dus dat schoot niet op. Maar mijn moeder wist uiteindelijk allemaal trucjes om me toch die pillen te laten slikken: met een theelepeltje jam of hagelslag, of oplossen in een glas water of limonade… misschien kun je dat ook eens proberen?

  • DucatiF1

    Ga al jaren via Bregenz naar Fiss. Vanaf Bregenz is de weg gedeelte autosnelweg of autoweg. In de vele tunnels

    waar je doorheen moet is de snelheid ca 80km/u. Dus geen echt bochtige wegen ed tot aan de klim omhoog naar Fiss.

    Dit is een weg met 13 haarspelt bochten. Deze weg vanaf Ried im Oberintall naar Fiss is ca 10 km lang klimmen.

  • Marjolein

    De beste tip en meest simpele tip tegen wagenziekte; watje (ouderwets wattenbolletje) in je linkeroor als je rechts bent en watje in de rechteroor als je links bent. Ik had ook alles al geprobeerd om de wagenziekte te bestrijden en was jarenlang echt heel erg wagenziek. Wel watje in je oor stoppen, voordat je wegrijdt :-)