Wie kent Zell am See voldoende?

  • Jeroen

    Hoi,

    zaterdag 10-1 komen wij per trein aan in Zell am See rond half elf in de ochtend (hopelijk). We reizen met twee kleine kinderen waarvan er eentje óf tussen twaalf en twee moet slapen óf zich zo vreselijk moet vermaken (speeltuin ofzo) dat hij daar niet aan denkt.

    Helaas kunnen we pas vanaf 14.00 in ons appartement (alles geprobeerd, geen speld tussen te krijgen).

    Kent iemand ZaS voldoende om te vertellen wat we zoal met de jongens kunnen doen om ze bezig te houden die uurtjes? Is er misschien een mooie speeltuin (buiten of overdekt)?

    Zelfde verhaal voor de terugreis, maar dan extremer. Uitchecken om 10.00 en de trein die pas om een uur of 20.00 vertrekt…

    Dank voor het meedenken!

    Jeroen

  • rene

    Als ik jou was zou ik lekker je zwembroek meenemen en gaan zwemmen. Of is de kleine daar nog te klein voor?

    dan ben je die 2 uurtjes zo door. zwembad is lopend vanaf het station te bereiken.

    als je meer info wil hoor ik het wel. ben er vanaf de 17e weer 7 weken te vinden.

    groetjes rene

  • Jeroen

    Opzich een leuk idee (de jongste wordt in die week twee dus dat gaat prima lukken), ware het niet dat één van de reisgenoten niet mee zal gaan zwemmen.

    Heb je meer van dit soort leuke ideeën? Misschien een plekje waar ik zelf door het vertier van ZaS kan zoeken?

  • tim

    Er is een speeltuin vlak bij het meer in Zell am See.

    Ik weet zeker dat je je koffers al naar het appartement kunt brengen. En dan kun je rustig Zell in. Beetje koffie drinken, naar de speeltuin. Of gewoon ff naar het Schmittental (bus) en daar gaan sleetje rijden.

    Veel plezier.

    De laatste dag kun je misschien nog skien en dan toch maar even het zwembad in.

    Kun je je meteen douchen.

    Er zijn kluisjes op het station in Zell am See mocht het echt niet lukken dat je je spullen in het appartement kan laten.

    grts

    tim

  • Jeroen

    OK, ok.. ik begrijp dat het zwembad in Zell wel de moeite is. Gaan we eens in de groep gooien.

    Nog een vraagje (nu ik toch de aandacht van Zell am See kenners heb), we hebben één lid van onze groep die eens wil proberen te langlaufen. Ik vind het best lastig om hier informatie over te vinden anders dan “is is zo'n 200km loipe rond zell am see en kaprun”… Wat ik zoek zijn locaties van scholen, verhuur, opstappunten, loipekaarten..

    Wie weet meer?

    thnx!

    Jeroen

  • ruud

    hoi Jeroen er zijn bij voldoende sneeuw overal rond zell loipes die per bus vaak berijkbaar zijn je kunt tenslotte overal beginnen. Bij de plaatselijke vvv weten ze alles over les kaarten ed

    gr ruud