route VT

  • wichard

    Wij vertrekken as zaterdagochtend vroeg naar VT. De routeplanner geeft aan om via Dtsl en Zwitserland te rijden. Normaal rijden we naar Tignes via Lyon en. Dyon.

    Maar dan vertrekken we ook een dag eerder. Wat is de beste optie ook ivm drukte.

    Wij vertrekken uit Nijmegen.

  • Marinus

    Ik denk niet dat het in Duitsland rustiger rijden is i.v.m. de drukte.

    Gewoon lekker over Lyon zou ik zeggen.

    http://www.anwb.nl/verkeer/buitenland/verkeersinformatie,/verkeersdruktekalenders.html

    Marinus

  • Arjan

    Via Duitsland/Zwitserland is de afstand 1070 kilometer met een reistijd van 11 uur en 47 minuten

    Via Frankrijk Dijon en dan Lyon is het 1073 kilometer met een reistijd van 12 uur en 2 minuten

    Dus het komt op hetzelfde neer, maar mijn voorkeur zou hebben via Dijon en Lyon omdat:

    1) in Zwitserland moet je strikt 100 km/h rijden met om de 10 meter een camera

    2) Je moet ook zo'm Zwitserland vignet hebben

    3) Na Geneve, moet je naar Annecy, Albertviller en dan Moutiers. Een stuk wat tijdens deze periode veel langer gaat duren dan de routeplanner denkt

  • Bas

    Arjan,

    Na 10 jaar via Lyon gaan we het 2 januari eens via Duitsland proberen. Want:

    1) in Zwitserland moet je strikt 100 km/h rijden met om de 10 meter een camera, Maar in Duitsland kun je weer veel harder en zonder camera's als er geen wegwerkzaamheden zijn.

    2) Je moet ook zo'm Zwitserland vignet hebben, Dat klopt maar de Tol in Frankrijk is 2x zo duur en het vignet is van dec tot en met het jaar er op januari bruikbaar.

    3) Na Geneve, moet je naar Annecy, Albertville en dan Moutiers. Een stuk wat tijdens deze periode veel langer gaat duren dan de routeplanner denkt. Klopt ook maar onderschap niet de spits bij Lyon of je moet hem kunnen vermijden.

  • Chris (die andere)

    Gewoon lekker over de Franse (tol)wegen cruisen.

    - veel relaxter rijden, cruisecontrol aan, bijna iedereen rijdt er even hard op de tolwegen en dan schiet je stiekem toch lekker op. (wellicht sneller dan in D.Land)

    - in duitsland veel meer kans op wegwerkzaaamheden.

    - in duitsland ook vaak meer vrachtverkeer (vooral route over de 61)

    - bovendien kan hardrijden in Duitsland ook lang niet overal meer en is de kans op snelheidovertredingen groter dan ooit. Ik heb laatste wintersport ook weer zo'n mooie foto van mezelf thuis gehad door een overtreding nabij Koln. Mocht ik mijn eigen vonnis ondertekenen. Moet de boete zelf overigens nog steeds krijgen.

  • Janneke

    @Bas: Wichard wil op zaterdag (niet vrijdag) gaan rijden, dus die spits bij Lyon zal wel meevallen. Bovendien kun je vlak voor Lyon nog bepalen of je om of dwars door Lyon heen rijdt.

    @Wichard: ik raad aan via Dijon en dan Lyon (niet andersom). :D

  • Paskal

    Ik sluit me volledige aan bij Chris.

    Als er iets relaxed rijden is, dan zijn het wel de Franse tolwegen. Heb heel wat door Europa gereden, maar dat is toch onnavolgbaar ondanks dat ik een auto heb die vooral hard wil en dat de Duitse Autobahn daar in principe het beste voor is. In principe, want het stikt er van de wegwerkzaamheden en op grote delen geldt inmiddels al een snelheidseperking :(

    Als ik naar VT ga twijfel ik er niet eens over: via de Franse autowegen dus :)

  • Arjan

    Bas, graag in je reisverslag ook je ervaringen met de route Duitsland/Zwitserland versus Frankrijk opnemen. Thanks !

  • kootje

    Sluit me bij de meerderheid aan. Gewoon door Frankrijk. Alle voors zijn al genoemd. Wij vertrekken zaterdag ook en jawel door Frankrijk.

  • Oekoe

    Wij hebben gereden via Dtsl en Zwi. Ging perfect. Lekker doorvlammen op de autobaan. Drukte valt erg mee en wegwerkzaamheden ook. Vroeg vertrekken vanuit Ned. Vignet van Zwi te koop op marktplaat voor 5 a 10 euro. Kan geen tol van Fra tegenop. Verder is de route mooi en sneller dan de andere. Tis maar net waar je voorkeur ligt.

    Succes en veel plezier