Gerlos - Mayrhofen

  • Allie

    In januari ga ik een lang weekend naar Gerlos. Nu zit ik te kijken om ook een dagje in Mayrhofen te gaan skien en het liefste bij de Horbergbahn omdat je daar ook een dalafdaling hebt. Opstappen bij de Penkenbahn kan dan natuurlijk ook. Wat is nu de snelste manier? Met de bus vanuit Gerlos naar Mayrhofen en terug of skien naar Zel am Ziller en daar de bus naar de Horbergbahn. Heb op internet zitten kijken, maar voor beide heb ik geen busverbindingen gevonden. Wie heeft er wat ervaring in het gebied en kan me het vertellen? Alvast bedankt.

  • Henk

    Ik vind de verbinding naar zell am ziller veel tijd in beslag nemen… als je dan ook nog met de bus wil… pfff zonde van je skitijd..

    heb je een auto? dan zou ik die nemen…

    overigens kijk eens op www.skigerlos-konigsleiten.nl misschien staat daar meer…

  • Snowy

    Ik heb het 2 jaar geleden ook geprobeerd, maar dan vanuit Königsleiten. Het is te doen, maar het werd wel een dagje racen. Vanuit Gerlos is het al een stuk beter. Tussen Zell am Ziller en Mayrhofen is geen (skibus)verbinding om de simpele reden dat beide plaatsen hun gasten graag in hun eigen gebied houden. We waren toen met z'n zessen en hebben een taxibusje genomen. Voor een paar euro pp stonden we bij de Horbergbahn. De terugweg op dezelfde manier gedaan, maar dan vanaf de Penkenbahn. Links om de hoek bij de Penkenbahn (paar minuten lopen) zit overigens een taxibedrijf. Dat kan handig zijn als er geen taxi voor staat.

    Zelf denk ik overigens dat je je wel een lang weekend in het skigebied van Gerlos kunt vermaken en je de oversteek naar Mayrhofen niet nodig hebt. Ik vond de pistes daar niet buitengewoon interessant. 150 km moet te doen zijn voor een lang weekend. Vergeet ook niet om bij Königsleiten de oversteek te maken naar de Gerlosplatte. Een leuk stukje van het gebied: vrij eenvoudige pistes om lekker te cruisen.

  • Allie

    Ik ben al een keer in Gerlos geweest. In 2 dagen lukt het je wel om door hele gebied te skien. Ben voor het eerst begonnen met skien in Mayrhofen zo'n 17 jaar geleden dus het leek me leuk om weer eens een dagje te gaan kijken. Vooral niet als je bij Zell naar beneden komt en even de bus denkt te pakken naar Horbergbahn. Net zoals bij Flachau(Mozart) en Wagrain. Bussen ertussen rijden om het kwartier. Maar zo simpel is het jammer genoeg dus niet, ondanks dat je een skipas hebt voor het hele Zillertal. Dan zorg je toch ook dat de verbindingen goed zijn? Kijken wat de rest van de groep vindt.

  • Jan dader

    Wat dacht je van een taxi ? Voor een paar eurri's sta je zo in Mayrhofen.

  • san

    Hallo,

    Drie jaar geleden hebben mijn vriend en ik hetzelfde gedaan. Na 4 dagen Gerlos hadden we het daar wel gezien.

    We hebben de skibus naar Zell am Ziller genomen, daar in de bus verder naar Mayrhofen. Deze zet je voor de Penkenbahn af.

    Je moet er wel een tijdje voor uittrekken (geloof dat wij ongeveer 1,5 uur bezig zijn geweest).

    Terugweg moet je lopen naar het treinstation, daar de trein tot aan Zell am Ziller en dan met de bus weer omhoog.

    Hebben er overigens niet voor hoeven betalen. Zit in de prijs van je skipas.

    Succes!