Wolkenstein/Selva

  • Anne

    Hoi allemaal,

    Ten eerste mijn excuses dat ik niks meer heb laten horen, ik lees nu pas dat na mijn laatste bericht (over het feit dat er zoveel sneeuw was gevallen en dat ik hier in hotel Plan de Gralba permanent woon) nog behoorlijk wat reacties zijn gekomen en dat Richard nog een keer speciaal een nieuw onderwerp voor me had geplaatst.

    Heb een nogal naar virus opgelopen, waardoor ik een tijdje niet achter het internet heb gezeten. Het gaat nu weer beter met me hoor trouwens.

    Zoals jullie ongetwijfeld weten is hier enorm veel sneeuw gevallen de afgelopen tijd. Het is zo bizar, sinds een paar dagen sneeuwt het pas niet meer eigenijk, terwijl hier normaal over het algemeen heel veel de zon schijnt. De pas is overigens niet dichtgeweest en we konden al die tijd nog steeds het dorp bereiken.

    Vandaag was overigens een supermooie dag met een stralendblauwe hemel.

    De sneeuwcondities zijn nog altijd uitstekend, ondanks het feit dat het een paar dagen gedooid heeft.

    Een tijd lang was er een hele grote kans op lawinegevaar, waardoor voor het eerst in de geschiedenis het wandelpad van Selva naar St. Christina gesloten was. Overigens weet ik niet hoe het op het moment gesteld is met de lawinekansen…

    Hierachter vlakbij het hotel is vorige week ook een flinke lawine naar beneden gekomen, overigens hebben wij daar niks van gemerkt.

    Nou, ik hoop jullie weer een beetje op de hoogte te hebben gebracht en mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik ze graag, ik ben vanaf nu weer vaker hier te vinden!

    groetjes Anne

  • atomic

    Hallo Anne,

    Ik hoop dat je weer snel helemaal hersteld ben van je virus.

    Na vele jaren Frankrijk (Trois Vallees) gaan we dit jaar voor het eerst ook een keer midden januari in Italie skieen. Na de vele enthousiaste verhalen op dit forum ben ik benieuwd of we zelf ook zo enthousiast worden.

    Het is altijd leuk om up to date informatie van iemand ter plekke te krijgen.

    In Trois Vallees woont in de winterperiode een nederlander die dagelijks een weblog met foto's bijhoudt. Hier geeft hij ook dagelijks een update van het weer en de pistes.

    http://www.les-alpages-de-reberty.com/wp/

    Ik denk dat je veel Italie gangers een plezier zou doen als je zo af en toe laat weten of er verse sneeuw is gevallen (of juist niet) en hoe de gemiddelde piste-conditie is (poeder, hard of pap).

    groetjes,

    atomic

  • marlene

    Atomic schreef:

    *Ik denk dat je veel Italie gangers een plezier zou doen als je zo af en toe laat weten of er verse sneeuw is gevallen (of juist niet) en hoe de gemiddelde piste-conditie is (poeder, hard of pap). *

    Dat zou helemaal geweldig zijn.

  • Sergio

    Dat zou idd fijn zijn ben ook weer in St. Christina van 24 t/m 31 januari. Alweer voor het derde jaar op rij! Sneeuw ligt er genoeg vorig jaar met kerst geweest toen lag er in vergekijk met nu niks en kon je ook wel goed skiën. In maart ook nog eens geweest en toen nog verse sneeuw gehad, en betere condities. Dus zo nu en dan een update is niet verkeerd.

    Ciao Sergio

  • Richard I

    Leuk om te horen. Jammer dat ik nog even moet wachten tot de eerste week van maart. Maar ik ben er van overtuigd dat het helemaal goed gaat komen met de sneeuwcondities. Het moet jaren geleden zijn dat er in december al zoveel sneeuw lag.

    Knap trouwens dat ze de passen open hebben kunnen houden. Moet een hoop werk zijn geweest.

  • Linda

    Goed dat je er weer bent, Anne! Weer helemaal hersteld, hoop ik? Wij zitten van 17 t/m 24 januari in Selva, voor de eerste keer, dus hopelijk zijn de condities dan net zo goed als nu!

  • Claudia

    Hoi Anne,

    Fijn dat je weer hersteld ben en fijn weer wat van je te horen.

    Ik zag idd op de webcam dat het prachtig is op het moment.

    Oh wat heb ik er weer veel zin in.

    Over 2 weken komen we eraan, hopelijk ziet het er dan ook zo stralend blauw uit:-)

    Veel plezier daar

  • Hessel

    Wordt nog druk die week daar, zit er ook vanaf 17 jan.

    Hessel