Restaurants Kappl/Ischgl/Samnaun/Galtür

  • Janneke

    Na de vraag van AJ voor Solden en Skiester voor Laax, ben ik wel benieuwd naar leuke restaurantjes op/onder/aan de piste - bij voorkeur met bediening, liever geen vreetschuren met zelfbediening - in het skigebied Silvretta Arena (Kappl, Ischgl, Samnaun, Galtür).

    Wij eten 's avonds in een nabijgelegen restaurant in Kappl, dus het gaat me vooral om leuke restaurantjes voor een lunch of koffie stop overdag.

    QmaartenQ tipte al eerder een restaurant vanuit de gondel bovenaan in Kappl naar rechts (“een wat authentieker restaurant, maar nog vrij massaal” t.o.v. “een groot modern en ongezellig restaurant/verzamelpunt direct bovenaan de gondel”).

    Iemand nog andere tips?

  • Janneke

    Niemand? Niks? :?

    Huh… dat wordt dan honger lijden of broodjes smeren bij het ontbijt.

  • JW

    Dat “beetje authentieke restaurantje” boven Kappl ben ik vorig jaar nog (herfstwandelvakantie) geweest. Mooi plekje, aardige mensen, goed spul.

  • stefan

    In kappl bijna aan het eind van de dalafdaling, als je onder het tunneltje uit komt zit een leuk restaurantje met bediening, in Samnaun aan het het eind van de dalafdaling naar compatsch zit almrausch, heel leuk met bediening.

    groeten Stefan

  • Pien

    Ik ken alleen het skigebied van Ischgl/Samnaun. Een paar tips:

    * Op de Alp Trida is restaurant skihaus Alp Trida wat mij betreft het minst een vreetschuur. Bediening (op het terras tenminste) is er en het is wel redelijk groot, maar niet zo enorm als die tent ernaast (bergrestaurant Alp Trida)

    * De Smugglers Alm onderaan de 80 in Samnaun. Heb er eigenlijk nooit gegeten, maar als je de 80 's ochtends doet is het een mooie koffiestop na een prachtige piste

    * De Almrauch onder aan de 60 (dacht ik) naar Samnaun Laret. Ook weer een mooie piste en een leuke tent met goed eten en bediening. Erg attent personeel 2 jaar geleden. 's Avonds is het een echte apres skibar dacht ik, maar overdag kun je er goed eten. Wel even met de bus terug naar de lift, maar dan kun je mooi het eten laten zakken.

    Ik heb gehoord dat de Kiosk Gampen onderaan de Gampenbahn ook wel goed is, maar heb daar zelf geen ervaring mee. De restaurants op de Idalp komen mij allen over als vreetschuren, maar ook geen ervaring mee (behalve een warme choco op het gigantische terras)

  • stefan

    ik bedoelde de dalafdaling naar Samnaun/laret

  • christophe

    Pien schreef:

    > * De Smugglers Alm onderaan de 80 in Samnaun. Heb er

    > eigenlijk nooit gegeten, maar als je de 80 's ochtends doet

    > is het een mooie koffiestop na een prachtige piste

    keuken is er ook ok…

  • Janneke

    Bedankt voor de tips. Ik heb wat namen, pistenummers en afdalingen genoteerd… en ga volgende week lekker genieten!

  • Hermanus

    In Ischgl kun je op de Idalpe leuk eten bij de Vider Alp.

    Het Pardorama is wel een “vreetschuur” qua grootte, maar heb daar een heerlijke zanderfilet (snoekbaars) gegeten die ter plekke voor je vers wordt gegrild.

  • FJ

    Paznauer thaya in Ischgel is boven een goed en gezellig restaurant, beneden is een vreetschuur.

    Buiten kan het s,middags leuk zijn live muziek ice bar enz.